سمنان - استاندار سمنان بر ضرورت اصلاح قوانین ناکارآمد توسط نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: در فرصت باقی مانده برای رسیدن به توسعه متوازن باید انقلاب اداری را در سمنان آغاز کنیم.

مجلس قوانین ناکارآمد را اصلاح کند/ سرآغاز انقلاب اداری در سمنان

به گزارش قدس آنلاین، سید شهاب‌الدین چاووشی در نهمین جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه برخی قوانین ناکارآمد مانع رسیدن به توسعه و تحول هستند، ابراز داشت: به‌روشنی می‌توان دریافت بسیاری از قوانین در زمان جنگ و حتی در دوران قبل از انقلاب نگاشته شده است و دولت همچنان با همان سیاست اداره می‌شود.

وی بابیان اینکه تغییر بسیاری از قوانین ناکارآمد توسط مجلس می‌تواند توان کشور را در رسیدن به توسعه افزایش دهد، افزود: نباید منتظر ابلاغ بخشنامه‌ها باشیم و با انقلاب اداری می‌توانیم توسعه همه‌جانبه را در استان سمنان رقم بزنیم.

مدیران ناکارآمد جای خود را به افراد پرتوان و خستگی‌ناپذیر دهند

استاندار سمنان بابیان اینکه مدیران ناکارآمد باید جای خود را به مدیران پرتوان و خستگی‌ناپذیر دهند، ابراز داشت: بی‌کفایتی یک مدیر تبعات سنگینی را بر جامعه تحمیل می‌کند چراکه باعث می‌شود مردم این ناکارآمدی را به‌حساب نظام و دولت قرار دهند و معتقدیم نباید اجازه داد تا هزینه‌های ناشی از این بی‌کفایتی را یک نظام، دولت و مردم پرداخت کنند.

چاووشی بابیان اینکه عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر از مسیر استان سمنان ظرفیت ارزشمندی در راستای درآمدزایی از راه گردشگری محسوب می‌شود، تصریح کرد: با ماندگاری ۱۰ درصد این مسافران می‌توانیم شاهد رونق منطقه باشیم و سمنان را از گذر معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

وی ضمن بیان اینکه با اتخاذ تدابیر راهبردی در یک دوره کوتاه‌مدت باید برنامه‌های لازم را برای رفع مشکلات عملیاتی کنیم، افزود: با اجرای دقیق برنامه‌های اقتصادی می‌توانیم زمینه پیشرفت و توسعه را در استان فراهم کنیم که این مهم با به‌کارگیری از توان حداکثری مسئولان و مدیران نخبه صورت خواهد گرفت.

ضرورت تقویت ظرفیت‌های گردشگری در بخش‌های مذهبی و سلامت

استاندار سمنان بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید از اقداماتی که به اقتصاد استان آسیب می‌زند، پرهیز کنند، ابراز داشت: با به‌کارگیری منابع مالی در طرح‌های اشتغال محور می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم که دراین‌بین ظرفیت‌های گردشگری در بخش‌های مذهبی و سلامت برای افزایش اشتغال را نباید نادیده گرفت.

چاووشی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوران خشک‌سالی به سر می‌بریم لذا باید استفاده از روش‌های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و استفاده بهینه در مصرف آب توسط چاه‌های هوشمند بیش‌ازپیش لحاظ شود.

وی افزود: اتخاذ رویکرد هدفمند برای کاهش آمار بیکاری در استان باید در دستور کار قرار گیرد که دراین‌بین بهره‌گیری از مشاوران جوان و نخبه در دستگاه‌های اداری و اتاق‌های فکر باید در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در آغاز این نشست استاندار سمنان به تعدادی از مدیران که با تاخیر به جلسه وارد شدند، اجازه ورود نداد تا اولین سرآغاز انقلاب اداری خود را آغاز کار رقم بزند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.