رشت- علیرضا احسانی رئیس انبار نفت گیلان با بیان تمهیدات خاص با توجه به شرایط برودت هوا در گیلان گفت: باتوجه به ظرفیت بالای ذخیره سازی مخازن در انبار نفت رشت در حال حاضر موجودی انبار مطلوب است و ۱۲۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل به طور شبانه روز آماده خدمترسانی به مردم می باشند

موجودی مخازن انبار نفت رشت مطلوب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان، علیرضا احسانی رئیس انبار نفت گیلان ، توزیع سوخت در سال را به طور متوسط ۲,۵ تا ۲.۸ میلیارد لیتر فرآورده عنوان کرد که یک چهارم این مقدار(درحدود ۵۰۰ میلیون لیتر) فرآورده نفت گاز از طریق خط لوله به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت ارسال می شود .

احسانی افزود: طی۹ ماه ابتدای سال ۹۶ مجموعاً یک میلیارد و۲۰۰ میلیون و۳۹ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی ( بنزین موتور ، نفت سفید ، نفتگاز و گاز مایع ) در استان توزیع شده  است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲,۸۴ درصد افزایش دارد .

استان گیلان درحال حاضر دارای ۳۸ هزار و ۵۶۷ خانوار مصرف کننده نفت سفید است و عملیات توزیع این فرآورده نفتی توسط ۲۳۳ فروشندگی فعال و ازطریق ۹ ناحیه ( رودبار ، رودسر ، لاهیجان ، انزلی ، تالش ، صومعه سرا ، آستارا ، فومن و رشت ) انجام می شود .

احسانی ادامه داد: از مهمترین مصرف کنندگان سوخت انبار نفت گیلان نیروگاه های تامین برق استان می باشند که در صورت قطعی گاز طبیعی سه نیروگاه ( سیکل ترکیبی رشت ، پره سر و لوشان ) روزانه ۱۱ میلیون لیتر نفتگاز مصرف می کنند .

وی با اشاره به مسائل حائز اهمیت در امر سوخت رسانی  و پیش بینی و برنامه ریزی توزیع فرآورده و ارسال آن گفت: باتوجه به موقعیت تدارکاتی بودن انبار نفت رشت به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر فرآورده به مناطق همجوار (چالوس ) یک میلیون لیتر به(اردبیل و خلخال ) و ۴۰۰ هزار لیتر به پنج  باب از مجاری عرضه ( زنجان و قزوین ) ارسال می نماید .

وی ادامه داد: نگهداشت فرآورده فرآیند پیچیده ای دارد ( ورود ، نگهداری و توزیع )که در هر مرحله باید کیفیت آن به دقت مورد ارزیابی واحد ذیربط قرارگیرد . در این راستا واحد کنترل کیفیت انبار این مهم را تا تحویل فرآورده به مقصد بر عهده دارد .

پس از تایید کنترل کیفیت فرآورده ها از طریق پمپس تدارکاتی، عرضه فرآورده ها در ۱۴ لاین بارگیری شده و از طریق ۱۲۰ دستگاه نفتکش استان و ۷۰ دستگاه نفتکش مناطق همجوار به نقاط تعیین شده  ارسال می شود .

رئیس انبار نفت گیلان با بیان وظایف واحدهای انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت اظهار داشت:علاوه برکنترل کیفیت فرآورده توسط واحدهای مرتبط و ایمنی تجهیزات ، فرآورده و کارکنان که توسط واحدHSE  (بهداشت محیط زیست) انجام می شود، واحدهای بازرگانی ، حراست و  مهندسی نیز در انبارنفت مشغولند و در مجموع ۱۰۰ نفر عملیات سوخت رسانی بدون وقفه در انبار را مستقیماً و غیر مستقیم پشتیبانی می کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.