بجنورد- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با پیگیری های این اداره کل ۷ میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال به طرح های اشتغال در خراسان شمالی اختصاص یافت.

 اختصاص بیش از ۷ میلیارد ریال به طرح های اشتغال در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ علی اکبر طهماسبی با اشاره به مجموع ۶۷ طرح  ارسال شده از سوی شهرستان ها به دبیرخانه مشاغل خانگی افزود: ۵۶ طرح جهت دریافت ۷ میلیارد و دویست میلیون ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی اظهار کرد: برنامه نویسی رایانه ای، گرافیک رایانه ای، تهیه ملزومات گریم چهره، مترجمی کتاب و مقاله، تدوینگری و تصویر رایانه ای، تدوینگری فیلم و تدوینگری متن از جمله رشته های مشاغل خانگی به شمار می روند.

طهماسبی همچنین اضافه کرد: تحقیق و پژوهش، نقاشی، (هنرهای تجسمی)، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی محصولات چاپی غیر کتاب، روزنامه نگاری و خبرنگاری، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی، صفحه آرایی، طراحی و دوخت لباس، نویسندگی و تالیف کتاب، تجهیز استودیو فیلم و نقد و یادداشت نویسی کتاب از دیگر رشته های این طرح می باشد.

وی اجرای طرح مشاغل خانگی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به منظور حمایت از هنرمندان در راستای اشتغال زایی و تولیدات فاخر فرهنگی و هنری برشمرد.

طهماسبی، شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار، کاهش هزینه های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره وری سرمایه و صرفه جویی در هزینه های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده و ارتقای مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی و تشکل های خوشه ای، اتحادیه ها، تعاونی ها و صنوف را از اهداف اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.