قزوین_ مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از اجرای آسفالت در ۱۴ کیلومتر از قطعه اول محور قزوین- الموت- تنکابن خبر داد.

آسفالت ۱۴ کیلومتر از محور قزوین- الموت- تنکابن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در بازدیدی که به همراه معاونان خود از پروژه قزوین-الموت-تنکابن داشت، اظهار داشت: پروژه قزوین- الموت – تنکابن دارای ۶ قطعه است که اولویت اجرایی در آن تکمیل قطعات ۱ و ۲ و ۳ حدفاصل کیلومتر صفر تا  ۶۲ (قزوین تا شهرک) است.

وی افزود: حدود ۱۴ کیلومتر از قطعه اول مسیر آسفالت شده و در ۴ کیلومتر بعدی نیز عملیات زیرسازی در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه در کیلومتر ۳۵ تا ۴۵ شاهد رانش در محور هستیم، گفت: تمهیدات لازم برای بیشتر قسمتها پیش بینی شده و در حال انجام است و برای طول ۳۸ تا ۴۲ که بیشترین رانش را دارد مطالعات تکمیلی در دست بررسی است.

حق لطفی ادامه داد: پروژه جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن، از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین است که با هدف اتصال مرکز به شمال کشور و همچنین کاهش ترافیک مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی کشور پیش‌بینی و در حال اجرا است.

وی در تبیین مشخصات محور-الموت-تنکابن عنوان کرد: این محور به طول ۱۴۸ کیلومتر از کیلومتر ۱۰ آزادراه قزوین – کرج آغاز و بعد از عبور از منطقه الموت و رشته‌کوه‌های البرز به کمربندی تنکابن متصل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص مزایای احداث این پروژه تشریح کرد: ارتباط سریع و مطمئن این استان و استان‌های مرکزی با شمال کشور، کاهش ترافیک محورهای منتهی به شمال به‌خصوص محورهای کرج – چالوس و قزوین – رشت از جمله مزایای احداث این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و رونق گردشگری در منطقه الموت و شهرستان‌های شمالی واقع در مسیر به لحاظ شرایط طبیعی و تاریخی از دیگر مزایای اجرای این پروژه در استان قزوین است.

حق لطفی در ادامه عنوان کرد: با احداث این پروژه مسافت فعلی قزوین – رشت – تنکابن نزدیک به ۱۸۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد: این پروژه با عرض ۱۱ متر، با ۳۰۶ دستگاه آبرو، ۱۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۳۲۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل به طول ۱۴۹۵۰ متر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.