بجنورد- استاندار خراسان شمالی و رئیس جهاد دانشگاهی کشور تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری و جهاددانشگاهی با هدف بهره گیری از ظرفیت علمی این نهاد و کمک به راه اندازی مرکز تخصصی خدمات اشتغال، کلینیک تخصصی درمان ناباروری و سرطان و ایجاد پژوهشکده مواد غذایی با منشأ دامی را امضا کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری میان استانداری و جهاد دانشگاهی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی استاندار در دیدار دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور که به منظور تکریم و معارفه رئیس جدید جهاددانشگاهی استان به بجنورد سفر کرده بود، برنامه محوری و توجه به اقتصاد دانش بنیان را از جمله لوازم ضروری در توسعه استان خواند و گفت: حرکت بر مبنای برنامه کارشناسی شده با رعایت اولویت های استان و توجه به اسناد توسعه ای مثل سند آمایش را از ضروریات توسعه پایدار استان می دانیم.

وی از جهاددانشگاهی استان خواست، در توسعه کشت دانش بنیان محصولات کشاورزی، فرآوری تولیدات از جمله گیاهان دارویی برای خروج از خام فروشی و نیز کمک به حل برخی مشکلات حوزه سلامت ازجمله درمان ناباروری اهتمام بورزد.

استاندار خراسان شمالی، نگاه توسعه ای حاکم بر جهاد دانشگاهی کشور را ستود و خواستار آن شد تا این نهاد علمی در تعامل با کشورهای هدف مراودات کشورمان، نقش فعالانه در ورود فناوری و بومی سازی آن ایفا کند.

صالحی تصریح کرد: از هر اقدامی که به منظور کمک به توسعه خراسان شمالی به عنوان بخشی از پازل بزرگ ایران اسلامی انجام گیرد، حمایت می کنیم و جهاد دانشگاهی استان نیز با ارائه طرح های کارشناسی شده به شورای برنامه ریزی استان می تواند اطمینان داشته باشد که مشکل اعتباری نخواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار ترسیم خط سیر فعالیت پژوهشکده های زیرمجموعه این نهاد را به مزیت های هر استان و نیازهای ملی مرتبط دانست و با اشاره به تصمیم اتخاذشده برای راه اندازی پژوهشکده صنایع غذایی با منشأ دامی در خراسان شمالی، آن را اقدامی در همین راستا قلمداد کرد.

حمیدرضا طیبی مهم ترین توانمندی های جهاددانشگاهی کشور در حوزه های علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی هوشمند و گیاهان دارویی، فنی-مهندسی و صنعت، آموزش های مهارتی بازار کار را به طور اجمالی نام برد و گفت: سرمایه اصلی جهاد دانشگاهی، تجارب علمی و فناورانه و مهارتی این نهاد است و برنامه اصلی ما بر اساس تولید و عرضه فناوری و به عهده گرفتن مأموریت های سطح کلان و ملی در قالب نقشه جامع علمی کشور شکل گرفته است.

وی همچنین الگوسازی برای انجام کارهای بزرگ در کشور، ثروت آفرینی از فناوری و صدور فناوری های بومی به کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف جهاد دانشگاهی برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم نامه تنظیم شده بین استانداری و جهاد دانشگاهی، اجرای آن را گامی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و تبدیل شدن جهاد دانشگاهی خراسان شمالی به یک برند کشوری توصیف کرد.

مهرداد ابراهیمی هدف از این تفاههم نامه را ارتقای همکاری های مشترک به منظور تجاری سازی فناوری، توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمک به ارائه برخی خدمات در استان خواند.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری و جهاد دانشگاهی به امضای مهندس صالحی استاندار و دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی رسید. در این تفاهم نامه، راه اندازی مجتمع خدمات تخصصی مشاغل خانگی و ایجاد زنجیره بازار برای تولیدات آن ها، ایجاد کلینیک تخصصی سلامت خانواده(سلامت مادر و کودک، درمان ناباروری و سرطان)، راه اندازی پژوهشکده صنایع غذایی با منشأ دامی و تکمیل و تجهیز مرکز رشد واحدهای فناور بجنورد مدنظر واقع شده است. برای اجرایی شدن این تفاهم نامه درمجموع ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.