یزد - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: طرح‌های اشتغال روستایی برای دریافت تسهیلات باید توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند و هدف دولت از اجرای طرح حمایت از توسعه اشتغال مناطق روستایی،‌ بدهکار کردن متقاضیان در روستاها نیست.

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی با توجیه اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین،حمیدرضا نصیری زاده در نشست کمیته فنی اعطای تسهیلات به منظور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری با بیان این که این سازمان به عنوان ناظر، امور اعطای تسهیلات را بر اساس دستورالعمل و آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری دنبال می‌کند، اظهارداشت: هدف دولت از اجرای این طرح بدهکار کردن متقاضیان در روستاها نیست از این رو لازم است طرح‌ها دارای توجیه فنی اقتصادی برای دریافت تسهیلات باشد . 

وی افزود: براساس دستورالعمل اجرایی واحد قانون و هماهنگی صورت گرفته برای تسهیل گردش کار، مقرر شد تا متقاضیان طرح‌های خود را برای سرمایه‌گذاری به دستگاه‌های بخشی ارائه کنند و سپس در کمیته فنی شهرستان به ریاست فرماندار مطرح و برای بررسی و تصویب به کمیته فنی استان ارسال شود.

نصیری‌زاده تصریح کرد: طرح‌ها پس از این برای تصویب نهایی در کارگروه تخصصی اشتغال استان به ریاست استاندار ارائه شده و متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و در اجرای دستورالعمل قانون، حداکثر تسهیلات اعطایی به طرح های خویش فرمایی، ۲۰ میلیون تومان خواهد بود . 

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: اعطای تسهیلات به طرح های کارفرمایی تا سقف ۲۵ میلیارد ریال در استان و بالاتر از این میزان در سطح ملی تصمیم گیری خواهد شد 

  نصیری زاده خاطرنشان ساخت: تسهیلات مذکور حداکثر یکسال دوره تنفس خواهد داشت، کارمزد اعطای تسهیلات سرمایه ثابت ۶ تا ۹ درصد و کارمزد اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ۱۰ درصد است . 

وی تصریح کرد: متقاضیان می توانند برای تشکیل پرونده و دریافت کدرهگیری به سامانه کارا، ویژه تسهیلات ایجاد اشتغال در مناطق روستایی به نشانی http://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.