گناباد- جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد تصادفات و تلفات و مجروحان ناشی از آنها در خراسان رضوی مربوط به جاده شاهرود - سبزوار و خستگی، خواب آلودگی راننده و واژگونی خودرو مهمترین علت سوانح جاده ای در این مسیر کویری است .

 خواب آلودگی راننده مهمترین دلیل حوادث جاده ای

 به گزارش قدس آنلاین سرهنگ محمدعلی احسانبخش روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه گناباد  به رشد فزآینده جاده های روستایی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از مسوولان ذیربط می خواهیم پیش از هرگونه اقدامی برای اصلاح و یا ساخت این جاده ها برای ایمن سازی آنها با پلیس راه مشورت کنند.

جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خواستار توجه آستان قدس رضوی به افزایش ساخت استراحتگاه ها و مجتمع های بین راهی در جاده های این استان به ویژه در مناطق کویری و جنوب خراسان رضوی شد و ادامه داد: میزان تلفات سوانح جاده ای در این استان از ابتدای امسال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

وی گفت: خراسان رضوی پارسال با کاهش ۱۶۰ نفری تلفات تصادفات جاده ای به نسبت سال ۱۳۹۴ رتبه نخست را در بین استانهای کشور کسب کرد. حفظ این رتبه و کاهش بیشتر تلفات و سوانح، نیازمند فرهنگ سازی، هم افزایی و عزم جدی مردم و دستگاههای اجرایی ذیربط مانند هلال احمر و مرکز فوریتهای پزشکی است.

سرهنگ احسانبخش افزود: با وجودی که جاده های گناباد به لحاظ قرار داشتن در جنوب خراسان رضوی و نقطه ورودی این استان از استانهای جنوبی کشور از مسیرهای مهم و پر ترافیک محسوب می شود میزان تلفات جاده ای آن در این مدت ۳۳ درصد کاهش یافته است. 

در این مراسم سرگرد محمد چرمگی به عنوان رئیس پلیس راه گناباد معرفی و از خدمات سرهنگ دوم علی باغبان در مدت حدود دو سال تصدی این سمت تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.