کرج - معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان ۲ هزار مرکز مشاوره را با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در کشور تاسیس کرده است گفت: از این تعداد ۲۰۰ مرکز با هدف مداخله در خانواده در جهت کاهش طلاق بوده است.

دو هزار مرکز مشاوره در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید ارجمندنیا در نشست تخصصی راه‌اندازی سامانه ملی طلاق که صبح امروز یکشنبه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی البرز برگزار شد، اظهار کرد: مشکل طلاق از سال‌های گذشته  نیز مطرح بوده  و اگر مسئولین آسیب اجتماعی به خصوص طلاق را جدی می گرفتند  در حال حاضر  برای  پیشگیری از آن جلوتر بوده و اتفاقات خوبی برای حل این معضل رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴سال قبل در ارتباط با حساسیت‌های طلاق سازمان بهزیستی اقدام به کار کرد اما تاثیری نداشته است، افزود: در سال ۷۷  قرار بر این شد با هم افزایی بین سازمان ها و ادارات قدمی در این راستا برداشته  شود تا در یک جهت حرکت کرده و سیاست های کلان را در نظر بگیریم.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه از ۳ سال گذشته اطلاعات محرمانه‌ای درباره آسیب‌های اجتماعی به مسئولین عالی کشور ارائه شد، تصریح کرد: حدود ۲۲ آسیب اجتماعی شناسایی و احصا شد و ۵ مورد آسیب برای بررسی در کارگروه آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

ارجمند نیا در ادامه گفت : برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نهادهای بسیاری دخالت داشته که سازمان بهزیستی یکی از این نهادها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نهادها و سازمان‌ها فارغ از هر تفکری باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی شرکت کنند، افزود: سامانه ملی طلاق بسته‌های آموزشی قبل از ازدواج، حین ازدواج و در طول زندگی را در خود دارد و برای کسانی که طلاق می‌گیرند نیز بسته حمایتی دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.