نکته قابل توجه عدم حضور واظهار نظر وزیر محترم نفت و راه و ترابری از ابتدای حادثه بود همانگونه که همچنان بعد از اعلام غرق و به شهادت رسیدن ۳۲ فرزند این سرزمین خبری ازآنها نیست!! دراین مورد خاص دو وزیر یاد شده دارای مسوولیت مستقیم هستند،جالب است هیچ یک از آنها تا کنون حتی اظهار نظری هم نداشته اند! بی تردید چنین مسوولینی باید بدانند رفتارها وبی توجهی های آنها هیچ گاه از دیده ملت پنهان نمی ماند.

نشستن در برج عاج خدمتگزاری به مردم نیست آقایان وزرا

قذس آنلاین- با کمال تاسف حادثه ای دیگر خارج از سرزمین مان رخ داد که باعث به شهادت رسیدن تعدادی از فرزندان ودانشجویان دریا دل این سرزمین شد. جوانانی که با دریایی شدن وعروج آسمانی در آب وآتش دل خانواده های خود و هموطنان را داغدار کردند. آتش سوزی کشتی سانچی که بر اثر تصادف اتفاق افتاد نه تنها باعث تاسف و تاثر ملت ایران شد بلکه دل همه مردم دنیا را به درد آورد. یک هفته از بی تابی دل های منتظر برای دریافت کوچکترین خبری از وضعیت سلامتی جوانان محبوس در نفتکش گذشت اما یک بار دیگر بی توجهی  و سهل انگاری مسئولین مربوطه به ارزش های والای انسانی مثل تصادف و آتش سوزی قطار تبریز مشهد و ...مواجه شدیم که داغ این غم را بردلهایمان دو چندان کرد. هرچند که رئیس جمهور محترم با اعزام نماینده ویژه به میان خانواده های داغدار برای عرض تسلیت باعث همدردی و تسکین آلام داغدیدگان شدند اما انتظار می رفت سایر مسئولین نیز در دستگاه دیپلماسی و نهادهای مربوطه اقدامات فوری و کارگشاتری داشته باشند.

 نکته قابل توجه عدم حضور و اظهار نظر وزیر محترم نفت و راه و ترابری از ابتدای حادثه بود همانگونه که همچنان بعد از اعلام غرق شدن کشتی و به شهادت رسیدن ۳۲ فرزند این سرزمین خبری ازآنها نیست!! دراین  مورد خاص دو وزیر یاد شده دارای مسئولیت مستقیم هستند، جالب است هیچ یک از آنها تا کنون حتی اظهار نظری هم نداشته اند! بی تردید چنین مسئولینی باید بدانند رفتارها و بی توجهی های آنها هیچ گاه از دیده ملت پنهان نمی ماند. وقتی رئیس جمهور با روشهای انسانی با حوادث تلخ روی داده برخورد می کند چرا باید وزرا چنین رفتار وعملکرد خنثی داشته باشند؟

آقای وزیر راه با برخوردی که با خبرنگاران داشت راه پرسش را بست! همچنین وزیر محترم نفت به عنوان مسئول مستقیم شرکت ملی نفت ایران اقدام مناسبی برای آرامش دل خانواده های منتظر وغم دیده انجام نداد. مسئولین باید بدانند  نشستن در برج عاج و فاصله گرفتن از مردم ومشکلات آنها از ویژگی های خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی نیست چرا که وقتی رهبر معظم انقلاب در تشییع پیکر مطهر شهدا شرکت می کنند و با ادای احترام مقام ومنزلت شهیدان را ارج می نهند، همچنین با صدور اعلامیه هایی درگذشت چهره ها وشخصیت ها را تسلیت گفته وخانواده ها را به حضور می پذیرند در واقع نحوه عملکرد مسوول را در برابر ملت به نمایش می گذارند چگونه است برخی از مسئوولین چنین رفتارهایی را نادیده گرفته ودرسی از رفتارها وواکنش های رهبر فرزانه انقلاب نمی گیرند؟

چرا رفتار و عملکرد وزرا که باید خدمتگزار مردم باشند  نگاه از بالا به پایین و موضع گیری هایی است  که باعث دلشکستگی مردم می شود هر چند که رفتار آقای ربیعی و اظهار همدردی با خانواده های داغدیدگان جای بسی تشکر و قدردانی دارد. لازم است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با وزرای یاد شده درباره رفتارها وعدم موضع گیری هایشان سوال وبا آنها برخورد نمایند چرا که عدم اقدامات آنها دارای ابعاد مادی، معنوی واجتماعی است. هر چند که ازبعد انسانی و آرمانی بی اعتنایی به مصیبت ها و دردهای جامعه و مشکلاتی که برای مردم اتفاق می افتد به هیچ وجه از مسئوولین پذیرفتنی نیست اما متاسفانه گویی این موضوع به روالی عادی تبدیل شده که برخی از مسئوولین حتی زحمت دادن نوشتن یک تسلیت را برای کاهش آلام خانواده های دردمند به خود نمی دهند! بی تردید آقای رئیس جمهور باید از وزرای یاد شده توضیح بخواهند چرا که اقدامات آنها به حساب دولت و شخص رئیس جمهور گذاشته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.