بجستان_ رئیس آموزش و پرورش بجستان گفت: با توجه به رسالتی که رسانه ها دارند بررسی نقاط قوت و ضعف این نهاد بسیار ارزشمند و در خور توجه بوده و مطمئنا رسانه ها می توانند  کمک کار آموزش و پرورش نیز باشند.

خبرنگاران به  آموزش و پرورش کمک کنند

به گزارش قدس آنلاین،  شب گذشته حسن عزیزی رئیس آموزش و پرورش بجستان در جمع خبر نگاران و به مناسبت آغاز هفته شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به نقش رسانه ها در اثر گذاری و روشنایی اذهان احاد جامعه گفت: با توجه به رسالتی که رسانه ها دارند بررسی نقاط قوت و ضعف این نهاد بسیار ارزشمند و در خور توجه بوده و مطمئنا رسانه ها می توانند  کمک کار آموزش و پرورش نیز باشند. 

حسن عزیزی افزود: نقادی را با آغوش باز می پذیریم و اینکه بگوییم ما عیبی نداریم حرفی به گزاف گفته ایم زیرا بر این باوریم که آموزش و پرورش از آن همه افراد جامعه بوده و در همه سنین و موقعیتها به طریقی در گیر با این اداره و فعالیتهای این نهاد بزرگ و وسیع جامعه می باشند و لذا انتظارم همین است که همه برای بهبود آن در تلاش باشند.

مدیر آموزش و پرورش بجستان گفت: در راس تصمیمات آموزش و پرورش شورای آموزش و پرورش می باشد که با حضور صاحب نظران و خصوصا فرماندار و امام جمعه تلاش می شود تصمیمات کلان در این شورا مطرح و ضمن مشورت در زمینه آن تصمیم گیری شود تا ارزش کار ملموس تر و مفید حال آموزش و پرورش و جامعه نیز واقع شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش کسب رتبه دوم شهرستان بجستان در بین شهرستانهای استان را نشان از زحمات و تلاشهای ارزشمند این شورا دانست و تاکید کرد: ۹ جلسه این شورا در سال جاری خروجی آن بسیار مهم است و از این به بعد خبر نگاران را نیز  در جلسات شورای آموزش و پرورش دعوت می کنیم تا مردم که خود نیز شریک در تصمیمات این شورا هستند در جریان مسائل و تصمیمات شورا قرار بگیرند که این بسیار  ارزشمند خواهد بود و ارزشمند تر زمانی خواهد بود که خبرنگاران نیز نقاط قوت و ضعف جلسات را بررسی و مورد نقد قرار بدهند.

وی کار آموزش و پرورش را تعطیل نشدنی دانست و گفت: این نهاد از آن دولت تنها و یا مردم به تنهایی نبوده بلکه همه باید دست به دست هم داده و برای پیشرفت آن تلاش کنند به عنوان مثال جمع آوری کمکهای مالی بهانه ای برای ارتباط بیشتر مردم بوده تا در جریان مسائل مدارس قرار بگیرند و بدانند چالشهای مدارس چیست و چگونه می توان برای رفع آن تلاش کرد.

رئیس آموزش و پرورش بجستان با تاکید بر اینکه خانواه ها در کنار مربیان می توانند گامهای موثری در جهت تربیت فرزندان بردارند گفت: دوسال است که مدارس ما سرانه ای دریافت نکرده اند و این کاری بسیار بزرگ است که مدیران توانسته اند با همراهی اولیا هزینه های مدارس را تحمل و تقبل کنند که البته با همه این مطالب اصلا همه چیز داوطلبانه بوده و هر کس موردی را بصورت اجبار دریافت کند وجه را اعلام کند تا ما شدیدا پیگیری جدی خواهیم کرد.

وی اقدامات بسیار خوب دولت را ارزشمند و در خور توجه دانسته و گفت: در بجستان همه مدارس ما به سیستم گرمایشی ایمن مجهز شده و در زمینه فضا های آموزشی هیچ کمبودی احساس نمی شود لذا خیرین لازم است در اهداف و نیتهای خود تجدید نظر کرده و با توجه به نیاز های روز مدارس و آموزش و پرورشی را یاری کنند.

عزیزی کوچکترین تعلل در آموزش و پرورش را خیانت و جفای به جامعه و آیندگان دانست و تاکید نمود: در زمینه های مختلف خصوصا قرآن و عترت و نماز کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در دست اقدام است و برخی مدارس خودجوش همراهی کرده و تلاشهای خوبی را آغاز کرده اند که در خور توجه است.

وی در زمینه آموزش افزود: مدارس ابتدایی خصوصا بهترین آموزش را ارائه می دهند که این خود بسیار ارزشمند است و به اولیا این تلاش را تبریک می گویم که حتی با توجه به وجود مدارس غیر انتفاعی احساس نیازی نمی کنند و در مدارس عادی امور تحصیلی فرزندانشان را به نحو مطلوب دنبال می کنند.

وی در پایان نیروهای حاضر در همه مقاطع را کامل دانست و اظهار داشت: در برخی مقاطع نیروی مازاد داریم که در مراحل و موقعیتهای دیگر از آنها استفاده می شود.

در پایان خبر نگاران سوالات و مسائل روز آموزش و پرورش و مدارس را مطرح و  معاونین آموزش و پرورش به سوالات خبر نگاران در حوزه های خود پاسخ دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.