اصفهان- تعداد دوهزار و ۵۰۰کودک تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان مشمول طرح تغذیه و دریافت سبد غذایی هستند.

بیش از دوهزار کودک تحت حمایت کمیته امداد مشمول طرح تغذیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اظهارکرد: در ۹ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۲۳۵میلیون تومان برای این کودکان هزینه شده است.
حمیدرضا شیران با اشاره به اینکه سوءتغذیه به علت مصرف ناکافی یا بیش‌از اندازه یک یا چند ماده غذایی بروز می‌کند، گفت: سوءتغذیه با نمودهای مختلفی از جمله چاقی، کم خوری و بد خوری دیده می‌شود و بزرگ‌ترین عامل مرگ‌ومیر در کودکان است.
شیران مقوله پیشگیری را یکی از زیربناهای تداوم سلامت در خانوارها برشمرد و افزود: افزایش آگاهی افراد، شرکت در طرح‌های غربالگری، رعایت بهداشت فردی و رعایت اصول تغذیه مادر در زمان بارداری در کاهش بیماری‌ها به‌ویژه کودکان مبتلابه سوءتغذیه نقش مؤثری دارد.
وی ادامه داد: تعداد دوهزارو ۵۰۰کودکی که مشمول طرح تغذیه و دریافت  سبد غذایی هستند همگی به دلیل نداشتن توان مالی خانواده برای تأمین مواد غذایی  از این طرح بهره‌مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۱هزار و ۲۵۰نفر از خدمات بهداشتی بهره‌مند شدند، افزود: بیش از ۴۴۰میلیون تومان در سرفصل‌های ارزیابی سلامت زنان، طرح غربالگری دیابت، توزیع بروشور بهداشتی، ارزیابی سلامت سالمندان، آموزش بهداشت، بهسازی فضای خودکفایی مددجویان و بهداشت  دهان و دندان هزینه شده است.
شیران بابیان اینکه هرماه وضعیت کودکان ازنظر بهداشتی و تغذیه‌ای توسط کارشناسان سلامت ارزیابی می‌شود، اعلام کرد: کودکان سوءتغذیه‌ای توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی به کمیته امداد در سراسر استان معرفی و  پس از یک دوره شش‌ماهه دریافت سبد غذایی دوباره مورد پایش رشد و کنترل مرکز بهداشت قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و کودکان پشت نوبت دیگر جایگزین شوند.
شیران در پایان اظهار امیدواری کرد که در آیندهٔ نزدیک با افزایش سهمیه استان اصفهان و تأمین  منابع مالی  موردنیاز، کل کودکان در نوبت از سبد غذایی این طرح بهره‌مند شوند، از سوی دیگر خیران و نیک اندیشان اصفهانی می‌توانند  با مراجعه به سایت کمیته امداد و  ثبت‌نام در  طرح هم‌سفره در تأمین منابع  مالی مورد نیاز مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.