رئیس خانه صنعت، معدن تجارت یزد با انتقاد ازکم لطفی ها ی صورت گرفت در بخش خصوصی گفت: خواهش من درک وضعیت صنعتگران و تولید کنندگان در این مقطع خاص و شرایط تحریم و رکود، توسط سازمان های دولتی است.

سازمان های دولتی وضعیت صنعتگران و تولید کنندگان را درک کنند

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی اکبر کلانتر در جلسه هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات صنایع و معادن غیر فلزی که با حضور دکتر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شد، با انتقاد از کم لطفی ها به بخش خصوصی اظهارداشت: مگر بخش خصوصی باعث رکود در کشور است؟ مگر با توجه به تحریم ها من بخش خصوصی در این ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته امکان نوسازی و به روز کردن ماشین آلات و تکنولوژی را داشتم و انجام ندادم؟ مگر من قیمت ارز را ۳.۵برابر کردم. مگر من به بهانه دور زدن تحریم خزانه را به باد دادم؟ این بی انصافی است که فرافکنی کنند و همه تقصیرها را گردن بخش خصوصی بیندازند.

وی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی افزود: خواهش من درک وضعیت صنعتگران و تولید کنندگان در این مقطع خاص و شرایط تحریم و رکود ، توسط سازمان های دولتی است. اوضاعی که متاسفانه به دلیل بعضی سیاست های ویران کننده اقتصاد در یک دوره ۸ ساله بخش خصوصی را با مشکلات عدیده مواجه کرده است و در نتیجه آنها برای حفظ آبرو و بقاء می جنگند.

کلانتر تصریح کرد: منصفانه نیست در شرایطی که اتفاقات ویرانگری در محیط کسب و کار افتاده و رفع آن ها در اختیار و توان مدیران بخش خصوصی نیست،  دولت هم به جای کمک به تولیدکنندگان، به آنها از طریق سازمان مالیاتی و شرکت های خدمات رسان مثل گاز، برق و آب و فشار بیاورد و موجب تعطیلی روز افزون محل کسب و کار آنها شود.

رئیس انجمن صنایع لعاب و رنگدانه های سرامیکی ایران با بیان اینکه باید به سمت افزایش اشتغال زایی برویم، گفت: نکته طنز ماجرا این است که اخیراً  کسانی که خود  ایجاد کننده مشکلات فضای کسب و کار بوده اند و یا نتوانستند آن را بهبود ببخشند و رتبه جهانی ایران را از ۱۲۰ به تک رقمی تبدیل کنند و محیط کسب و کار ما را با این همه پتانسیل و استعداد خدادادی مثل سنگاپور نکردند، دارند از مدیریت های بخش خصوصی ایراد می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.