بجنورد-استاندار خراسان شمالی در نشست شورای شهر بجنورد ضمن ارائه این پیشنهاد که مکانی برای اجتماعات و بیان مطالبات مردم و حضور مسئولان برای پاسخگویی تعیین شود، درخصوص طرح پارکینگ طبقاتی هم گفت: از تصمیم شهرداری و شورای شهر در چارچوب طرح جامع حمایت می کنم.

اختصاص فضایی برای بیان مطالبات مردم توسط مدیریت شهری

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی یکشنبه شب در بیست و دومین نشست اعضای دوره پنجم شورای اسلامی بجنورد از بلاتکلیفی ۶یا ۷ ساله طرح احداث پارکینگ طبقاتی اظهار ناخرسندی کرد و گفت: این طرح باید حداکثر تا دهه فجر امسال با نظر جمعی و کارشناسی شورای شهر و شهرداری تعیین تکلیف نهایی شود.

وی با تأکید بر این که تکلیف سرمایه گذار باید زودتر تعیین شده و از متضرر شدن وی جلوگیری شود، افزود: بلاتکلیفی سرمایه گذار به معنای حضور نیافتن دیگر سرمایه گذاران در حوزه اقتصاد عمران شهری خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی هم چنین با بیان این که سعه صدر و تحمل انتقادات و شعار زنده باد مخالف من از ویژگی های فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و سیره پیامبر اکرم(ص) است، پیشنهاد کرد که شورای شهر مکانی را برای برگزاری گردهمایی های مردمی و بیان مطالبات آنان و حضور مسئولان برای پاسخگویی به نقدها و اعتراض ها و جلوگیری از بروز سوء استفاده های احتمالی افراد دیگر تعیین کنند و گفت: نگاه مجموعه مدیریتی در استان برخورد از سر سعه صدر با همه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

صالحی اهمیت تجسس نکردن در امور مردم و پیشبرد امور با تکیه بر اصل برائت را گوشزد کرد و گفت: ما مدیران وظیفه داریم پس از مشورت با دیگران، شخصا تصمیم گیری کنیم و مسئولیت آن را بپذیریم و اعضای شورا هم موظف هستند شورایی تصمیم بگیرند.

وی درخصوص مسائل فرهنگی و ورزشی هم خاطرنشان کرد: در استان مصوب کرده ایم اماکن ورزشی شهری در ساعات ۸ تا ۱۰ و فضاهای ورزشی روستایی در ساعات ۸ تا ۱۲ رایگان در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

استاندار لزوم هدفگذاری در مدیریت شهری و حرکت در مسیر برنامه های مصوب را یادآور شد و تصریح کرد: ضمن تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات در موارد مقتضی، باید از قوانین موجود استفاده بهینه داشت. وی ادامه داد: نهادهایی مثل شهرداری و اوقاف می توانند در قالب برنامه های مدون و طرح های سرمایه گذاری مشارکتی، درآمدزا باشند و به توسعه استان کمک کنند.

وی دو اصل شفافیت در تصمیم گیری و پرهیز از ایجاد زمینه شکل گیری ویژه خواری(رانت) را در تصمیم گیری های مدیریت شهری با اهمیت قلمداد کرد و در ادامه با اشاره به جایگاه اقتصاد گردشگری شهری در شرایط حال حاضر، ورود بخش خصوصی به این حوزه را ضروری خواند و اجرای طرح هایی به منظور معرفی توانمندی و ظرفیت های استان و بجنورد در این حوزه را مورد تأکید قرار داد.

استاندار خراسان شمالی پدیده حاشیه نشینی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برای جلوگیری از تداوم حاشیه نشینی باید توسعه پایدار روستاها مدنظر قرار گیرد و با تعریف مدیریت یکپارچه نظیر شهرداری مهر و تزریق اعتبارات ویژه، از مشکلات ساکنان این مناطق کاست و این موارد را در نشست اخیر ستاد ملی بازآفرینی شهری در حضور وزیر راه و شهرسازی مورد تأکید قرار دادم.

صالحی درباره مشکلات زلزله زدگان استان هم با تأکید بر این که هیچ خانواری در شهر یا روستاها در چادر سکونت ندارد، اذعان کرد: البته بحث پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای آسیب دیده از سرعت لازم برخوردار نیست که در این باره به بانک ها و بیمه ها تذکر جدی داد شده است.

وی با اشاره به مشکلات ایجادشده در واحدهای مسکن مهر شهرک گلستان بجنورد با وقوع زمین لرزه اردیبهشت ماه گفت: این حجم خسارات به واحدهایی وارد آمد که پیمانکار حتی هنوز تحویل نداده بود بنابراین دادستان باید به قضیه ورود پیدا کند و آسیب های ناشی از رانت احتمالی یا ضعف نظارت ها را بررسی کند.

وی هم چنین فرهنگ سازی رسانه ها برای مقاوم سازی بناها و بیمه ساختمان ها را خواستار شد و درباره موضوع پسماند شهری هم گفت: زمین مناسبی بر اساس نظرات کارشناسی در محدوده روستای نجف آباد برای این منظور تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست توضیحات فنی درباره برخی طرح های مهم عمران شهری در بجنورد از جمله رینگ پیرامونی این شهر برای کاهش ترافیک، پایانه مسافربری مرکزی شهر و توسعه مجموعه مفخم برای رونق گردشگی شهری بیان کرد.

محمدحسین علی نیا گفت: اعتقاد دولت این است که شهرداری ها به منابع داخلی خود متکی باشند ولی در عین حال، برای تقویت شهرداری ها لایحه مدیریت یکپارچه و درآمدهای پایدار شهری را به مجلس ارائه کرده است تا از شهرداری های کمتر برخوردار حمایت شود.

فرماندار بجنورد و سرپرست معاونت سیاسی استانداری نیز خاطرنشان کرد: با دفاع مستدل مهندس صالحی استاندار در نشست اخیر ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۲۱ پروژه پیشنهادی این استان ارائه و به جز ۲ مورد، بقیه مصوب شد.

محمود ثمینی افزود: اکنون مدیران مرتبط باید برای تخصیص اعتبارات ملی و جبران عقب ماندگی های توسعه شهری استان تا سال ۱۴۰۰ همت کنند. وی هم چنین کمک به شهرداری بجنورد برای تقویت امکانات آتش نشانی و تکمیل و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز استان را خواستار شد.

در پایان این نشست، از مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی بابت حمایت های وی از مدیریت شهری قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.