خرم آباد- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان ،در حاشیه بهره برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی در روستای ورنشاخ گفت: به منظور کاهش میزان خسارات به جنگل‌ها ، مراتع و منابع طبیعی، طرح واگذاری رایگان آبگرمکن خورشیدی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان در روستای ورنشاخ اجرا شد.

نصب ۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای ورنشاخ

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان ،در حاشیه بهره برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی در روستای ورنشاخ گفت: به منظور کاهش میزان خسارات به جنگل‌ها ، مراتع و منابع طبیعی، طرح واگذاری رایگان آبگرمکن خورشیدی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان در روستای ورنشاخ اجرا شد.

علی احمد بزرگی با بیان اینکه ۷۰ درصد درختان بلوط در روستاهای حاشیه جنگل به عنوان سوخت آبگرمکن مصرف می شود، بیان داشت: در این طرح، ضمن جلوگیری از قطع درختان در قالب تفاهم نامه ای زمینه مشارکت روستاییان در حفظ جنگل ها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آبگرمکن خورشیدی در راستای افزایش استفاده از انرژی‌های پاک در واحدهای مسکونی روستایی نصب و استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تهیه و نصب آبگرمکن خورشیدی در روستای مذکور که شامل ۱۰ خانوار هستند ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.