یزد- استانداریزد گفت : شهر یزد با توجه به اینکه که ثبت جهانی شده وضعیت آن با سال‌های گذشته متفاوت شده و ثبت جهانی یزد توقع گردشگران را بیشتر کرده است.

 ثبت جهانی یزد توقع گردشگران را بیشتر کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود زمانی قمی، شامگاه یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان با تسلیت درگذشت ملوانان نفتکش سانچی، اظهار داشت: درگذشت این عزیزان که در جبهه اقتصاد عمل کردند باعث داغدار شدن جامعه شد.

وی افزود: با توجه به ثبت  جهانی بافت تاریخی یزد انتظار گردشگران داخلی و خارجی برای دریافت خدمات مطلوب بیشتر شده و این موضوع، فرصت مغتنمی برای عرضه داشته ها و ارزش های تاریخی و تمدنی یزد است.

استاندار گفت: در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ از بخش ها و کمیته های زیرمجموعه ستاد خدمات سفر نوروزی استان بازدید می کند  و باید نسبت  به قیمت‌ها در استان نظارت داشته باشیم و بدون شک در ایام نوروز به بخش‌های مختلف استان سرکشی می‌کنم و باید دستگاه‌ها هر لحظه در استان هوشیار و آماده به کار باشند.

  زمانی قمی با بیان اینکه خدمت رسانی مطلوب به گردشگران با کمک مردم و بهره گیری از ظرفیت تشکل های غیردولتی انجام شود تصریح کرد: تشکل های غیردولتی مورد اعتماد مردم هستند و مشارکت و همکاری آنها برای بهبود خدمت رسانی امری مرسوم در کشورهای مختلف است، از این رو باید از ظرفیت تشکل ها به بهترین نحو استفاده شود.
استاندار خاطرنشان ساخت: فعالیت ها و رویدادها برای کمک رسانی، نباید دولتی باشد در کشورهای مختلف نهادهای مردمی در رویدادها و حوادث مختلف به دولت کمک می کنند، اما این موضوع در ایران کمتر مشاهده می شود، طوریکه در هر حادثه ای توقع و انتظار به طور صرف بر روی دولت معطوف می شود.
رئیس ستاد خدمات سفر نوروز استان یزد  افزود: یزدی ها همواره به خوش نامی، دینداری و فرهنگ غنی شهره بوده و هستند، و باید به مواردی از جمله سلامت مواد غذایی، نظارت بر قیمت ها، خدمت رسانی سریع در حوادث رانندگی و تصادف به طور جدی توجه شود.
استاندار یزد با تاکید بر نقش حساس کمیته حمل‌ و نقل ستاد خدمات سفر در کاهش حوادث جاده ای گفت: اعضای این کمیته با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و ماموران انتظامی برای رفع نقص ها و نصب تابلوهای هشدار دهنده به منظور بهبود امنیت در جاده ها تلاش کنند.
زمانی قمی همچنین ساماندهی و نظارت جدی بر فعالیت خانه های مسافر را خواستار شد و تصریح کرد: هرچند باید زمینه استفاده قشرهای مختلف مردم از اماکنی با تنوع قیمت برای اسکان فراهم شود، اما فعالیت های موازی و در برخی موارد غیرقانونی نباید به بخش خصوصی آسیب برساند.

استاندار با اشاره به ساماندهی مساجد و حسینیه‌ها در زمان نوروز در استان، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و تکایا در این زمان با توجه به دین‌داری مردم یزد بسیاری مهم و تأثیرگذار است و مساجد و نمازخانه‌های بین راهی نیز نظارت دقیقی صورت گیرد، و باید به‌گونه‌ای باشد تا مردم بتوانند به اقامه نماز که جمهوری اسلامی برای اقامه آن برپاشده است، بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.