ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش از مسیرهای مختلف به سمت فرودگاه نظامی ابوالظهور در حرکت هستند و آماده باش گروههای تروریستی و تشکیل اتاق عملیات از سوی آنان، هیچ خللی در این پیشروی ایجاد نکرده است.

تداوم موفقیت ارتش سوریه در ادلب/ آماده‌باش بی‌ثمر تروریست‌ها در مثلث «حماه-ادلب-حلب» +نقشه

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه در حال تداوم عملیات خود در استان ادلب است و احتمالا پس از پیشرویهایی که در استانهای حلب و حماه به دست آورده است، دامنه عملیات خود در ادلب را گسترش خواهد داد.

نبردهای حلب و حماه و ادلب به صورت نبردهای «شکست استخوان» درآمده است و در آن مسائل نظامی و سیاسی تداخل دارد. در واقع ابوالظهور در این دو زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ خاصه اینکه توافقهای مربوط به ایجاد مناطق «کاهش تنش» نیز نهایت تا ماه مارس آتی اعتبار دارد.

هر چند که این توافقها در جبهه های عملیاتی مختلف ظاهرا معلق است و اتهامات زیادی در خصوص نقض آن شنیده میشود، ولی ظاهرا آنکارا آمادگی ندارد که این توافقها به پایان برسد و از نبردهای «زیر سقف مذاکرات آستانه» سخن میگوید.

یک منبع دیپلمات سوری گفت که ارتش سوریه در خصوص مبارزه با تروریسم هیچ سقفی را نمی‌پذیرد؛ لذا به صورت ۲۴ ساعته در حال هماهنگی با مسکو است. ترکیه نیز از بیم کُردها همچنان به هماهنگی با روسیه ادامه میدهد؛ بخصوص اینکه آمریکا روز گذشته از تشکیل یک گروه امنیتی جدید وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش خبر داد که با کُردهای نیروهای دموکراتیک سوریه در ارتباط است و این مسئله ترس ترکیه را دو چندان کرده است.

در عرصه میدانی نیز، «آماده باش گسترده‌‌ای» که تروریستها طی یک هفته گذشته در شمال سوریه اعلام کرده بودند، موفق نبود و ارتش سوریه در ریف جنوب غربی حلب همچنان در حال پیشروی است؛ به گونه ای که فاصله نیروهای ارتش از این محور با همرزمان خود که در «ابوالجوزه» (از سمت سنجار در ریف شمال شرقی حماه) مستقر هستند فقط دو کیلومتر است.

با وجود اینکه تروریستها طی دو روز گذشته مدعی شده بودند که پیشروی ارتش سوریه را متوقف کرده اند، ولی نقشه های میدانی نشان میدهد که کفه پیروزیهای ارتش سوریه طی یک هفته اخیر در محور سنجار-ابوالظهور سنگین تر بوده است.

تروریستها تا کنون فقط توانسته اند مانع از ازادسازی فرودگاه ابوالظهور شوند و این مسئله نیز بیش از چند روز به طول نخواهد انجامید.

گروههای تروریستی حاضر در این مناطق، جبهه النصره را مسئول شکستهای خود میدانند، ولی النصره به تنهایی مسئولیت دفاع از این مناطق را بر عهده نداشته بلکه بسیاری از گروههای تروریستی وابسته به ارتش آزاد در این مسئله دخیل بوده اند.

تروریستها چند روز پیش با انتشار بیانیه ای، اعلام کردند که برای مقابله با ارتش سوریه، اتاق عملیات تشکیل دادند که جبهة النصرة، «الحزب الإسلامی الترکستانی، جیش العزّة، جیش الأحرار وحرکة نور الدین زنکی» و برخی از گروههای محلی وابسته به «احرار الشام» در آن حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.