بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه سال جاری هزار و ۴۳۵ واحد مسکونی بااعتبار شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان ساخته و یا تعمیر شد.

ساخت و تعمیر بیش از هزار و چهارصد واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی، با اعلام اینکه در ۹ ماهه سال جاری،۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت این نهاد واگذارشده است، گفت: این واحدها در قالب خرید و ساخت مسکن شهری و روستایی به خانوارهای تحت حمایت این نهاد تحویل داده‌شده است.

اهرابی با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای تحویل داده‌ شده به مددجویان ۷۰ واحد آن روستایی است، افزود: ۳۸ واحد شهری نیز به‌صورت درجاسازی و خرید مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی واگذارشده است.

وی یادآور شد: برای ساخت این واحدهای مسکونی چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی، منابع داخلی کمیته امداد خراسان شمالی و همچنین صدقات و زکات هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: ۲۲۰ واحد مسکونی روستایی و ۷۱ واحد شهری نیز هم‌اکنون در مرحله اجرا قرار دارند که در صورت جذب به‌موقع اعتبارات تمامی این واحدها در سال ۹۷ تحویل داده می‌شوند.

اهرابی همچنین یادآور شد: هم‌اکنون ۱۶ واحد نیمه‌تمام شهری و روستایی نیز در دست اقدام است که تا انتهای سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به ساخت سرویس‌های بهداشتی خاصه برای خانوارهای روستایی و محروم تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: کار ساخت ۱۰۷ سرویس بهداشتی در برنامه‌های عمرانی سال ۹۶ این نهاد قرار گرفت که طی ۹ ماهه امسال، ۷۳ واحد آن به مددجویان تحویل داده شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از انجام هزار و ۲۰۴ مورد تعمیرات کلی و جزیی منازل مددجویان خبر داد و افزود: در این بخش نیز دو میلیارد تومان اعتبار به‌صورت تسهیلات بلاعوض به مددجویان تحت حمایت اعطاشده است.

وی بابیان اینکه تأمین مسکن مددجویان بسیار هزینه‌بر است، تأکید کرد: مسکن امری مهم در توانمندسازی مددجویان است و نیازمند کمک همه مسئولان در تمامی دستگاه‌های مربوطه است.

وی یادآور شد: کمیته امداد خراسان شمالی تصمیم دارد نیاز مددجویان به مسکن در شهرهای این استان را از طریق واگذاری تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه از محل صندوق امداد ولایت برطرف کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.