سرپرست معاون وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا لحظاتی پیش در سفری از پیش تعیین نشده وارد اسلام آباد شد.

نماینده ترامپ در سفری غیر منتظره وارد پاکستان شد

به گزارش قدس آنلاین، «آلیس ولز» سرپرست معاون وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا، لحظاتی پیش و در سفری از پیش تعیین نشده، وارد اسلام آباد شد.

وی پس از ورود به اسلام آباد با «تهمینه جنجوعه» دبیر کل امور خارجه پاکستان دیدار  و از عزم آمریکا در راستای افزایش تلاش های خود در جهت برقراری امنیت و ثبات در منطقه خبر داد.

بر اساس گزارش ها دو طرف در این دیدار مطالبات خود از یکدگیر را اعلام کردند؛ جنجوعه از آمریکا خواست تا استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را متوقف کند و زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی از پاکستان به کشور خویش را نیز فراهم و در این مسئله اطمینان لازم را به اسلام آباد بدهد.

دبیر کل امور خارجه پاکستان همچنین از واشنگتن خواست تا بار شکست خود در افغانستان را به گردن پاکستان نیندازد.

افزون براین ولز نیز ضمن اطمینان از ادامه همکاری های نظامی- اطلاعاتی آمریکا با پاکستان، از اسلام آباد خواست تا هر چه سریع تر علیه گروه های تروریستی از جمله «شبکه حقانی» در خاک خود اقدام کند.

لازم به ذکر است که تنش ها بین اسلام آباد- واشنگتن پس از اعلام استراتژی ترامپ برای افغانستان و کشورهای جنوب آسیا شدت گرفته است. رئیس جمهوری آمریکا در این استراتژی با اشاره به پاکستان و متهم کردن این کشور به پناه دادن به گروه های تروریستی در خاک خود، از اسلام آباد خواست تا هر چه سریع تر پایگاه های امن گروه های تروریستی در خاک خود را نابود کند.

افزون بر این واشنگتن دو هفته گذشته رسما ۲۲۵ میلیون دلار از کمک های مالی خود به پاکستان را به حالت تعلیق در آورد و این موضع سبب واکنش شدید سران اسلام آباد شد.

متعاقب این امر «خرم دستگیر» وزیر دفاع پاکستان از تعلیق همکاری های دفاعی- امنیتی اسلام آباد با واشنگتن خبر داد.

وزیر کشور پاکستان اما مشخص نکرد که مدت زمان به تعلیق درآمدن روابط دفاعی و اطلاعاتی آمریکا و پاکستان تا چه تاریخی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.