یزد - مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذرگفت: بیش از ۹۹هزار لاشه در کشتارگاه صنعتی دام اشکذر تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی قرار گرفت.

۹۹هزار لاشه گوشت تحت نظارت دامپزشکی

به گزارش قدس آنلاین، دکترعلیرضا قارایی در این خصوص اظهارداشت: کشتارگاه به عنوان یکی از مراحل نهایی استحصال فراورده های خام دامی دارای اهمیت بسزایی می باشد. به همین دلیل ادارات دامپزشکی با بازرسی بهداشتی مستمر کشتارگاه های دام و طیور و نظارت بر فعالیت آن ها، مانع از ورود مواد غذایی آلوده به چرخه غذایی مردم می شوند.

وی افزود: در همین راستا در ۱۰ ماهه اول سال جاری تاکنون، تعداد بیش از ۹۹هزار لاشه دام سبک وسنگین تحت نظارت شرعی و بهداشتی این شبکه قرار گرفته و در این مدت مقدار بیش از ۱۱هزار کیلوگرم گوشت قرمز حذفی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

قارایی تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه ها، دام ها را قبل از کشتار مورد معاینه و بررسی قرار داده و بعد از تایید سلامت، تحت شرایط ویژه بهداشتی و شرعی کشتار می شوند.

این مسئول گفت: پس از آن نیز لاشه ها مورد بازرسی قرار گرفته و درصورت تایید سلامت، ممهور به مهر سلامت دامپزشکی و لیبل بهداشتی می شوند و سپس به منظور جلوگیری از آلودگی های ثانویه و بالا رفتن بار میکروبی گوشت، آن ها را وارد تونل پیش سرد نموده و سپس توسط خودروهای سردخانه دار روانه بازار مصرف می نمایند.

وی به شهروندان یادآور شد: از آنجا که کشتار غیر اصولی و نیز مصرف گوشت های فاقد مهر سلامت دامپزشکی می تواند منجر به شیوع و گسترش بیماری های مشترک شود، لذا توصیه می شود تا همشهریان گرامی گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید از وجود مهر و برچسب معتبر اطمینان حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.