کرج - مدیر کل آبفای روستایی استان البرز گفت: برای مقابله با کمبود آب روستاها شرکت آب و فاضلاب روستایی اقدام به حفر ۶حلقه چاه در سال جاری کرده است.

مشکل کمبود آب روستاها با حفر چاه های جدید رفع می شود

عبدالحسین حسن زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به کاهش بارش باران در سال جاری و بحران کمبود آب در مناطق روستایی اظهار کرد: برای آب رسانی به روستاها اقدام به حفر چاه شده ضمن آنکه یک سری چاه ها را برای روستاهایی که احتمالا با کمبود آب مواجه شوند به عنوان رزرو  و ذخیره نگاه داشته ایم.

وی در ادامه افزود:در سال جاری ۶حلقه چاه حفاری شده و ۴ حلقه دیگر در ۶ماهه اول حفاری شده ودر ۶ ماهه دوم در حال تجهیز است.

حسن زاده با اشاره به روستاهایی که در ارتفاعات قرار دارند گفت: در این مناطق برای تامین آب شرب از چشمه های زیر زمینی استفاده می شود.

وی در ادامه افزود: برخی مناطق که چشمه های زیر زمینی دارند با احداث مخازن  ذخایر آب را مدیریت کرده تا  تابستان سال آینده را روستائیان آن منطقه بدون تنش بگذرانند.

مدیر کل آب و فاضلاب روستایی البرز با اعلام اینکه در حال حاضر روستاها مشکل آب ندارند خاطر نشان کرد: در فصل سرما مصرف آب روستائیان کم بوده اما در نیمه دوم اردیبهشت تا اواخر شهریور میزان مصرف بالا می رود.

وی با بیان اینکه بعضی از کشاورزان اقدام به حفر چاه  های غیرمجاز کرده اند افزود:  با این اقدام منابع آب های زیر زمینی به شدت افت می کند و مخازن چاه به یک سوم تحلیل پیدا می کند.

حسن زاده در خصوص حفاری چاه با روش عملیات ژئوفیزیکی  گفت : کارشناسان نقاط مختلف روستاها را پس از بررسی و کارشناسی و تشخیص اینکه  آب زیرزمینی دارد یا نه اقدام به حفاری چاه  می کنند واین اقدام  می تواند مانع از تبعات بعدی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.