رئیس مجلس سوریه و هیئت همراه عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه و راهکارهای گسترش همکاری میان دو کشور با وی گفتگو کرد.

به گزارش قدس آنلاین، حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه و هیئت همراه عصر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه و راهکارهای گسترش همکاری میان دو کشور با وی گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به دستاوردهای گسترده و پیروزی های میدانی سوریه که حاصل همراهی دولت و ملت این کشور در ایستادگی در برابر تروریست ها و حامیان آن هاست اظهار داشت: اراده محکم ملت سوریه آینده این کشور را که پیروزی در همه عرصه ها و بازگشت به روزهای پرشکوه است تعیین خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت؛ آینده مناطق تحت اشغال تروریست ها در سوریه صرفا در عرصه رویارویی پرقدرت با گروههای تکفیری و اتکاء به قدرت مردمی مشخص خواهد شد و هیچیک از طرف ها نمی تواند به بهانه آتش بس، لزوم مبارزه با گروه های تروریستی را نادیده گرفته یا در مسیراجرای آن مانع تراشی کند.

شمخانی  با تاکید بر ضرورت پیگیری مسیر سیاسی و گفتگوی با هدف تقویت حاکمیت دولت قانونی این کشور و افزایش اشراف بر تمام سرزمین سوریه  افزود: هر اقدام سیاسی یا نظامی که با هدف  قراردادن بخشی از سرزمین سوریه در اختیار گروه های تروریستی و یا اشغال  خاک سوریه از سوی نیروهای خارجی انجام شود برخلاف منافع مردم و تهدیدی برای کشورهای منطقه  بوده و محکوم به شکست است.

 قدرت، ابتکارعمل و تدبیر هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در به شکست کشاندن راهبرد غربی-عبری- عربی برای بی ثبات سازی منطقه، موجب انفعال طرف مقابل و توسل به اقدامات غیرعقلایی وهیجانی علیه ایران شده است.

وی با اشاره به در هم تنیده گی مسائل جهان اسلام و ضرورت اتخاذ رویکرد همگرایی و همکاری کشورهای اسلامی در مقابل  دشمنان مشترکی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت:  ضربه به منافع راهبردی کشورهای اسلامی مانند امنیت و پیشرفت اقتصادی، اولویت اول کشورهایی است که خط  ایجاد تفرقه، توسعه خصومت و ناامن سازی منطقه را پیگیری می کنند.  

شمخانی با ابراز امیدواری از روند گسترش مناسبات میان دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه در بخشهای تجاری و اقتصادی تصریح کرد؛ بازگشت امنیت به سوریه فرصتی مهم برای توسعه و خدمت رسانی به مردم رنج دیده است و جمهوری اسلامی ایران از ارائه هیچ کمک و مشورتی در این خصوص دریغ نخواهد کرد.  

علی شمخانی اظهارات ترامپ در مورد پایان برجام و یا ایجاد تغییر در مفاد آن را صرفا یک فضاسازی تبلیغاتی بدون پشتوانه در چارچوب راهبرد ایران هراسی  و محروم سازی ایران از منافع اقتصادی برجام دانست و گفت؛ تاکتیک ترساندن جامعه بین المللی از تصمیمات یک دیوانه، تکراری و فاقد اثر بوده و هیئت حاکمه آمریکا به واسطه تصمیمات نابخردانه و اشتباهات مکرر در شرایط انزوای جهانی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت:قدرت، ابتکارعمل و تدبیر هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در به شکست کشاندن راهبرد غربی-عبری- عربی برای بی ثبات سازی منطقه، موجب انفعال طرف مقابل و توسل به اقدامات غیرعقلایی وهیجانی علیه ایران شده است.

 حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از کمک های انسان دوستانه و مستشاری جمهوری اسلامی ایران به سوریه برای مقابله با تروریسم و دفاع از شهرها و روستاهای در معرض تهدید تاکید کرد؛ حضورغیر قانونی و متجاوزانه آمریکا  در سوریه که آشکارا برای حمایت از عناصر تروریستی صورت پذیرفته، برخلاف اراده دولت و ملت سوریه بوده و قطعا به باتلاقی مجدد برای ارتش متجاوز این کشور تبدیل خواهد شد.  

وی افزود؛ مردم سوریه طی سال های مبارزه با تروریسم تکفیری پشتیبانی کاملی از دولت و ارتش به عمل آورده اند و از گسترش مناسبات همه جانبه با متحدینی که در دوران سخت در کنارشان بوده اند استقبال می کنند.

شمخانی: هر اقدام سیاسی یا نظامی که با هدف  قراردادن بخشی از سرزمین سوریه در اختیار گروه های تروریستی و یا اشغال  خاک سوریه از سوی نیروهای خارجی انجام شود محکوم به شکست است.

شمخانی: تاکتیک آمریکایی ترساندن جامعه بین المللی از تصمیمات یک دیوانه، تکراری و فاقد اثر بوده و هیئت حاکمه آمریکا به واسطه تصمیمات نابخردانه و اشتباهات مکرر در شرایط انزوای جهانی قرار گرفته است.

شمخانی: قدرت، ابتکارعمل و تدبیر هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در به شکست کشاندن راهبرد غربی-عبری- عربی برای بی ثبات سازی منطقه، موجب انفعال طرف مقابل و توسل به اقدامات غیرعقلایی وهیجانی علیه ایران شده است.

رییس مجلس سوریه: حضورغیر قانونی و متجاوزانه آمریکا  در سوریه که آشکارا برای حمایت از عناصر تروریستی صورت پذیرفته، برخلاف اراده دولت و ملت سوریه بوده و قطعا به باتلاقی مجدد برای ارتش متجاوز این کشور تبدیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.