رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان قسم خورده مسلمانان تلاش دارند تا با نفوذ در میان آنان به اختلافات دامن بزنند و این وظیفه کشورهای اسلامی است که از گسترش اختلافات جلوگیری کنند.

کشور های اسلامی از گسترش اختلافات جلوگیری کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی  در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در دیدار با «خالد هلال ناصر المعمولی» رئیس مجلس کشور عمان و هیات همراه، گفت: زمینه های بسیاری برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور فراهم است و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت پذیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان قسم خورده مسلمانان تلاش دارند تا با نفوذ در میان آنان به اختلافات دامن بزنند و این وظیفه کشورهای اسلامی است که از گسترش اختلافات جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات شما، طرح ها و پروژه های موجود را بررسی و زمینه های اجرای آن را در آینده نزدیک فراهم خواهیم کرد.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: ضروری است برای جذب سرمایه گذاران تسهیلاتی برای فعالیت آن ها فراهم شود.

همچنین در این دیدار رئیس مجلس عمان گفت: درصدد رایزنی با ایران به منظور ارائه راهکارهای مثبتی در زمینه حل مسائل هستیم.

وی افزود: ایران و عمان روابط سیاسی سطح بالایی با یکدیگر دارند و ما می‌خواهیم که این سطح روابط در حوزه های تجاری و بازرگانی هم وجود داشته باشد.

ناصر المعمولی با اشاره به زمینه های موجود در عمان بیان کرد: امنیت و ثبات خوبی در عمان برقرار است و به یقین سرمایه گذاران ایرانی در آن جا با مشکلی برخورد نخواهند کرد.

وی پیشنهاد کرد که از طریق اجرای طرح های مشترک اقتصادی به پیوند میان دو کشور کمک شود.

خالد هلال ناصر المعمولی در ادامه اظهار کرد: اتاق های بازرگانی دو کشور باید در این زمینه تلاش کنند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را برای مشارکت در این طرح ها هدایت کنند.

رئیس مجلس عمان در پایان تاکید کرد: ما در گسترش روابط اقتصادی با ایران مصمم هستیم و امیدواریم که بتوانیم در سطح کلان و در حوزه انتقال انرژی این امر را اجرایی کنیم.

 در ادامه دیدارهای رئیس مجلس شورای اسلامی،علی لاریجانی با نایب رئیس مجلس موزامبیک درخصوص گسترش سطح روابط با یکدیگر به گفت‌وگو نشستند و آنتونیو ژوزه امیلیا به دلیل میزبانی اجلاس بین المللی کشورهای اسلامی در سطح مناسب از د لاریجانی تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.