رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رئیس مجلس تاجیکستان بر لزوم تجدیدنظر در تعرفه‌های گمرکی میان دو کشور تاکید کرد.

پیشنهاد لاریجانی برای تجدیدنظر در تعرفه‌های گمرکی

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی امروز (دوشنبه، ۲۵ دی) در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در دیدار با آقای عزیزی نایب رئیس مجلس تاجیکستان اظهار داشت: با توجه به همسایگی دو کشور لازم است که به برخی مسائل که ممکن است امنیت‌مان را به خطر بیندازد توجه داشته باشیم.

وی افزود: یکی از این مسائل تروریسم است و دیگری مواد مخدر که هر دوی آنها برای ایران و تاجیکستان می‌تواند مسئله‌ساز باشد و ضروری است که دو کشور با همکاری یکدیگر این مسائل را حل کنند.

لزوم تجدیدنظر بر روی تعرفه‌های گمرکی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم گسترش روابط اقتصادی ادامه داد: تجار ایرانی با توجه به اینکه از نظر زبان و فرهنگی با تاجیکستان وجه اشتراک دارند به سرمایه‌گذاری در این کشور تمایل دارند اما لازم است که تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: لازم است که روی تعرفه‌های گمرکی تجدیدنظری داشته باشیم تا امر سرمایه‌گذاری میان دو کشور تسهیل شود و برای این کار تشکیل یک کمیته مشترک ضروری به نظر می‌رسد.

نایب رئیس مجلس تاجیکستان: امیدوارم سطح مناسبات میان دو کشور هر روز ارتقاء پیدا کند

همچنین در این دیدار عزیزی نایب رئیس مجلس تاجیکستان گفت: ایران و تاجیکستان دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و ما علاقمند به گسترش سطح روابط با ایران هستیم.

وی افزود: ما همخون و هم فرهنگیم و به خاطر همین ویژگی‌ها خیلی راحت‌تر می توانیم در زمینه‌های مختلف با یکدیگر مذاکراتی داشته باشیم و امیدواریم این اجلاس نتایج خوبی برای همه کشورها در بر داشته باشد.

نایب رئیس مجلس تاجیکستان ضمن تشکر از دکتر لاریجانی به خاطر سیاست‌های معتدلانه ایشان ادامه داد: همواره امیدوارم که سطح مناسبات میان دو کشور در بهترین شکل قرار داشته باشد و هر روز سطح روابط ارتقاء پیدا کند.

وی  ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای مسلمان و برادر در کنار یکدیگر و بدون هیچ تنشی با هم ارتباط داشته باشند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.