مسئول بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی از اجرای طرح «مادرانه» در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خبر داد.

اجرای طرح مادرانه در حرم مطهر رضوی

 قدس آنلاین- «نصرت رضائیان نیری» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای این طرح از اوایل دی ماه سال جاری و به منظور تکریم بانوان و جایگاه مادرانی که دارای فرزند خردسال و نوزاد بوده در ۵ دفتر از دفاتر مربوط به این بخش در بارگاه منور امام هشتم(ع) آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح توسط دفتر طرح و برنامه معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی پیشنهاد شده و با همکاری قرارگاه خاتم الاوصیاء(ع) انجام می‌پذیرد.

مسئول این بخش عنوان کرد: در این طرح مادرانی که فرزند خردسال و نوزاد همراه دارند برای مواردی همچون دریافت گهواره همراه(کریر) تعویض پوشک نوزادان یا شیر دادن به آنها، دریافت اسباب بازی و لوازم سرگرمی برای رفع خستگی خردسالان و... می‌توانند به ۵ دفتر از دفاتر بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان مراجعه کنند و از این خدمات استفاده نمایند.

رضائیان اشاره کرد: این ۵ دفتر در صحن‌های انقلاب اسلامی و کوثر، رواق دارالحجه(ع)، بست شیخ طوسی و باب الرضا(ع) واقع شده است.

مسئول بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی در ادامه به خدمت دیگری اشاره کرد که در قالب طرح مادرانه به زائران ارایه میشود. وی تأکید کرد: در اجرای این طرح همچنین توسط دفاتر ارائه خدمات صندلی چرخ‌دار در مبادی ورودی حرم مطهر امام هشتم(ع)، برای رفاه حال مادران کالسکه حمل خردسال نیز واگذار میشود.

نصرت رضائیان نیری هدف از اجرای این طرح را تکریم بانوان زائر و مجاور و نیز ارائه خدمات شایسته و مطلوب برای نائل شدن به زیارتی همراه با آرامش و بی‌دغدغه عنوان کرد.

وی افزود: مسئولان مناطق ۲۱ گانه حرم مطهر رضوی در صورت مشاهده بانوانی که نیازمند ارائه خدمات برای خردسالان و نوزادان خود می‌باشند، آنان را به دفاتر پیداشدگان(۵ دفتر مزبور) که زیر نظر اداره امور تسهیلات زائرین بارگاه منور امام رضا(ع) اداره میشوند، راهنمایی می‌کنند.

مسئول بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی با اشاره به این که جانمایی این ۵ دفتر برای اجرای طرح مادرانه، بر اساس تعیین دفاتر مشخصی جهت ارائه اینگونه خدمات در همه جغرافیای وسیع حرم مطهر صورت گرفته است، تأکید کرد: در اجرای این طرح، مادران در کنار فرزندان خردسال و نوزادان خود حضور خواهند داشت و فرزندان آنها بدون حضور مادرانشان، پذیرفته نخواهند شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.