قزوین_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از استقرار آمبولانس ویژه نوزادان و کودکان در مرکز آموزشی درمانی کوثر خبر داد.

استقرار آمبولانس ویژه نوزادان و کودکان، در مرکز آموزشی - درمانی کوثر

مسعود رضایی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: حفظ سلامت نوزادان و کودکان یکی از مهمترین راهبردهای نظام سلامت است که اعزام ایمن و علمی نوزادان از سایر مراکز درمانی استان به مراکز آموزشی - درمانی قدس و کوثر و یا اعزام به بیمارستان های خارج استان قزوین، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت آنان و کاهش میزان آسیب های جدی به این گروه از بیماران دارد.

وی افزود: استقرار برخی از تجهیزات پزشکی همچون یک دستگاه آمبولانس ویژه انتقال نوزادان در مرکز آموزشی - درمانی کوثر یکی از نیازهای این مرکز است تا هر گونه جابجایی نوزادان و کودکان نیازمند خدمات تشخیصی درمانی، به صورتی کاملا ایمن و توسط این آمبولانس ویژه انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: اعزام نوزادان با آمبولانس ویژه، باید با همراهی تیم درمانگر دارای مهارت و دانش کافی و دارای سابقه کار در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) باشد.

رضایی یادآور شد: لازم است تا کارگاه های آموزشی احیای کودکان برای کارکنان مرکز فوریت های پزشکی و سایر کادر درمان استان قزوین برگزار شود.

وی اضافه کرد: در بخش نظام مراقبت مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه، برنامه های مختلفی از جمله نشست کمیته نظام مراقبت مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه، هر شش ماه یکبار برگزار می شود که در این نشست معاونان و مسئولانی از بخش های سلامت از جمله معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی(اورژانس)، مدیران معاونت درمان، رئیس بخش اورژانس و مدیر پرستاری مرکز آموزشی - درمانی قدس در معاونت درمان دانشگاه حضور دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: از موضوعاتی که در این نشست ها مورد بررسی قرار می گیرد  می توان به تعداد و علل مرگ های داخل بیمارستانی نوزادان و کودکان و راهکارهای مورد نیاز برای به حداقل رساندن آسیب های این گروه سنی از بیماران اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.