بیانیه پایانی نشست سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی با توافق همه اعضا بر رد پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و اینکه قدس پایتخت همشیگی فلسطین خواهد بود، تأکید داشت.

قدس آنلاین- امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، در حاشیه دیدارهای سومین روز از سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار قدس درباره برنامه های کشورهای عضو سازمان در مورد مسأله فلسطین و اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا درباره بیت المقدس، اظهار داشت: سیزدهمین نشست اتحادیه های بین المجالس در شرایطی در تهران در حال برگزاری است که حدود ۵۵ قطعنامه در حوزه های مختلف از جمله توسعه کشورهای اسلامی، حقوق زنان در کشورهای اسلامی، مسأله فلسطین و همکاری های اقتصادی و فرهنگی در دستور کار این اجلاس قرار دارد و به طور جدی از سوی اعضا دنبال می شود.

وی تصریح کرد: در اتحادیه بین المجالس، روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (oic) عضویت دارند و سازمان همکاری های اسلامی نیز تنها سازمان بین المللی است که برای حمایت از قدس تشکیل شده و در واقع رسالت این سازمان توجه به موضوع قدس است.

همچنین به تبع اهمیت مسأله فلسطین، در اتحادیه بین المجالس با تصویب اعضا، یک کمیته دایمی فلسطین تشکیل شده که این کمیته نشست خود را در روز شنبه ۲۳ دی ماه به ریاست آقای بروجردی از سوی ایران و با مشارکت ۱۵ کشور عضو برگزار کرد. بیانیه پایانی این نشست با توافق همه اعضا بر رد پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و اینکه قدس پایتخت همیشگی فلسطین خواهد بود، تأکید داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.