سردار جوانی با اشاره به تهدیدات آمریکا برای ثبات و امنیت منطقه و جهان گفت: ملتی که در شرایط تهدید قرار دارد بدور از عقل است که در حوزه توان دفاعی، پای میز مذاکره بنشیند.

آمریکا اصلی ترین عامل بی ثباتی جهان/مذاکره موشکی بی عقلی است

به گزارش قدس آنلاین، سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و همچنین اظهارات دونالد ترامپ که گفته بود «در صورتی که اصلاحات مد نظر او در برجام لحاظ نشود و توافق جدید در برگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد دیگر برجام را تایید نخواهد کرد»، گفت: آمریکایی ها بر اساس نقشه راهی که دارند می خواهند با تشدید و گسترش تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های مختلف محدود و تضعیف کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده بودند در مقابله با آمریکا اگر هر قدمی را به عقب برداریم آنها جلوتر می آیند و خواسته های آنها پایانی ندارد، گفت: آمریکایی ها بدنبال این هستند با عقب راندن مردم همانند دوران قبل از انقلاب بر ملت ایران غلبه پیدا کنند. آنها در نقشه راه خود سلطه بر ایران را شرط لازم برای تسلط بر غرب آسیا و سلطه بر غرب آسیا را شرط لازم بر جهان می دانند.

سردار جوانی ادامه داد: ملت و مسئولان ما باید به این توجه داشته باشند آمریکایی ها بدنبال آن هستند تا به بهانه های مختلف، جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند و بر آن مسلط شوند. البته به طور قطع آنها در این مسیر همانند گذشته با شکست مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه تصور آمریکایی ها این است که تشدید تحریم ها موجب پذیرش مذاکرات هسته ای و نهایتا برجام از سوی ایران شد، افزود: آمریکایی ها می خواهند با افزایش تحریم ها، الگوی برجام در برنامه هسته ای را به مسائل دیگر گسترش دهند و برجام موشکی و حقوق بشر را رقم بزنند تا در هر کدام از این مذاکرات و برجام ها محدودیتی را بر جمهوری اسلامی ایران تحویل کنند.

هدف آمریکایی از مذاکره تضعیف ایران اسلامی است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه هدف آمریکایی از مذاکره با ایران را تضعیف جمهوری اسلامی دانست و گفت: آمریکایی ها نقاط قوت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند و با مذاکره می خواهند عوامل اقتدار ملت ایران را به ضعف تبدیل کنند. به همین دلیل مردم و مسئولان می بایست در مقابل این نقش های محکم ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کردند که در هیچ موضوع دیگری با آمریکا مذاکره نخواهند کرد.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه موضوع توان موشکی، مسائل منطقه ای و حقوق بشر با برجام هیچ ارتباطی ندارد، اظهار داشت: اینکه آمریکایی ها و بویژه ترامپ اعلام می کنند برای پابرجام ماندن برجام باید آن را اصلاح کرد و اصلاح آن را در مذاکرات تکمیلی و موشکی می بینند فاقد هرگونه مبنای حقوقی و عقلی است.

وی درباره مواضع کشورهای اروپایی و همچنین مسائلی که پیرامون نگرانی از اوضاع منطقه و توان موشکی ایران مطرح می کنند، گفت: تاریخ نشان داده که اروپا و آمریکا در اعمال فشار بر ایران در یک جبهه قرار دارند و گاهی نقش پلیس خوب و بد را در مسائلی مانند هسته ای بازی می کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اروپایی ها اگر می خواهند صداقت داشته باشند باید به روی برجام و اجرایی شدن آن تاکید کنند. جمهوری اسلامی هم بارها اعلام کرده که برجام به دیگر مسائل هیچ ارتباطی ندارد. اروپا باید آمریکا را برای ع مل به تعهداتش در برجام تحت فشار بگذارد.

سردار جوانی در ادامه تصریح کرد: در نهایت اگر آمریکا و اروپا ناقض برجام باشند متزلزل خود آنها هستند زیرا یک توافق بین المللی را نقض کرده اند.

وی طرح مسائل منطقه ای، حقوق بشر و توان موشکی برای پابرجا ماندن برجام از سوی آمریکا و اروپا را بدور از عقل دانست و گفت: اینکه اروپایی ها از توان موشکی ایران ابراز نگرانی می کنند اساسا فاقد مبنای حقوقی و عقلی است، زیرا توان موشکی ایران برای دفاع از کشور است. آنها باید توجه داشته باشند در بحث قدرت دفاعی، همه مردم، جریانهای سیاسی و مسئولان موضع مشترکی دارند و معتقدند که به هیچ وجه در این حوزه نباید وارد مذاکره شوند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه درسپاه تاکید کرد: ملتی که در شرایط تهدید قرار دارد بدور از عقل است که در حوزه توان دفاعی، پای میز مذاکره بنشیند.

سردار جوانی اتهامات وارده به ایران درباره اقدامات منطقه ای را طنزآمیز دانست و گفت: این آمریکایی ها بودند که با لشکرکشی به عراق و افغانستان، منطقه را بی ثبات کردند. آنها با خلق گروههای تروریستی از جمله داعش منطقه را دچار بحران های خانمانسوز کردند.

وی ادامه داد: عامل اصلی کشتار مردم بیگناه در سوریه و عراق، آمریکا و متحدان آن هستند. ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی به تشکیل داعش توسط دولت آمریکا اذعان کرد از سوی دیگر همگان اعتراف کردند، جمهوری اسلامی به صورت جدی با تروریسم مقابله کرد و عامل ثبات در منطقه است که باید مورد تشویق جامعه جهانی قرار بگیرد، اما برعکس مشاهده می کنیم اروپایی ها هم همانند آمریکا نقش منطقه ای ایران را مخرب توصیف می کنند و بحث مذاکره را پیش می کشند.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه درسپاه با بیان اینکه اروپایی ها دچار نوعی پارادوکس در رفتارشان هستند، گفت: رئیس جمهور فرانسه از سپاه قدس به دلیل مقابله با داعش تشکر کرد اما از طرف دیگر از شرایط منطقه ای ایران ابراز نگرانی می کند که این رفتار قابل توجه است.

سردار جوانی در پایان تاکید کرد: اگر کسی دغدغه آرامش و امنیت منطقه و جهان را دارد باید به شکل واقع بینانه با عوامل مخل امنیت و نظم توجه کند که در رأس این عوامل بی ثبات ساز، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.