رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌گوید که کشورمان طی یک برنامه هشت ساله به دنبال جذب ۲۰ میلیون گردشگر است.

مونسان: ایران طی ۸ سال به دنبال جذب ۲۰ میلیون گردشگر است

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشورمان برای بررسی توسعه همکاری در زمینه جذب گردشگر، تبادل تجربه در خصوص صنایع دستی وایجاد ارتباط نزدیک با موزهای دو کشور به هلند سفر نمود. وی در این سفر تاکید کرد: نمایشگاه گردشگری ایران در اوایل بهمن ماه، رویداد بزرگی است که بر جذب گردشگر خارجی توسط کشورمان تاثیر خواهد گذاشت.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در این سفر از نمایشگاه گردشگری اوترخت بازدید نمود و با رئیس این نمایشگاه ملاقات کرد. دکتر مونسان در این دیدار با اعلام اینکه هفته آینده در تاریخ سوم بهمن ماه نمایشگاه گردشگری ایران در تهران افتتاح خواهد شد، این رویداد را فرصت مناسبی برای رایزنی در خصوص گسترش مناسبات گردشگری با سایر کشورها از جمله هلند بر شمرد. وی همچنین با دست‌اندرکاران غرفه‌های ایرانی در این نمایشگاه گفتگو نمود و مسائل و دیدگاه‌های فعالان عرصه گردشگری کشورمان را دریافت کرد.

مونسان طی اظهاراتی در این نمایشگاه تصریح نمود: این نمایشگاه‌ها فرصت بسیار مناسبی را برای کشور مهیا می‌سازد تا بتوانیم داشته‌های خود را هرچه بیشتر معرفی کنیم. اعتقاد داریم که داشته‌های بی‌نظیر تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در کشور وجود دارد که کمتر در داخل و به‌ویژه در خارج از کشور معرفی شدند. باید تلاش کنیم تا بتوانیم این داشته‌ها را معرفی کنیم تا این امر به ورود بیشتر گردشگر خارجی به کشورمان منجر گردد.

وی اضافه کرد، همه می‌دانیم که اقتصاد گردشگری در دنیا در طراز رتبه سوم اقتصاد جهانی قرار دارد و بسیاری از کشورها الان مسیر توسعه و پیشرفت را بر پایه توسعه صنعت گردشگری گذاشته‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌ای را در این زمینه تدوین کرده که انشاالله بتوانیم براساس چشم انداز این برنامه، خود را به جذب ۲۰ میلیون گردشگر و ۲۵ میلیارد دلار درآمد ارزی ظرف ۸ سال اینده برسانیم و این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم در بخش تبلیغات در حوزه گردشگری که بسیار مهم است سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم و از تجربه‌های جهانی در بخش تبلیغات و معرفی و برگزاری نمایشگاه بتوانیم به خوبی بهره بگیریم و در کنار این نمایشگاهها، بتوانیم با متصدیان تورهای خارجی متصل بشویم و بخش خصوصی را به بخش‌های خارجی متصل کنیم و این امر منجر به سفر توریست‌های بیشتری به کشورمان گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.