رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نامه‌ای به بشار اسد آمادگی دانشگاه آزاد برای تأسیس شعبه را اعلام کردم و ایشان نیز دستور تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهرهای سوریه را صادر کردند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم حسین ابراهیمی و معارفه علیرضا شیخ عطار سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی و فرهاد رهبر رئیس این دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

ولایتی با قدردانی از خدمات ابراهیمی در حوزه بین الملل و شیخ عطار به جهت پذیرفتن مسئولیت، گفت: از فرهاد رهبر نیز به دلیل اینکه این انتقال مسئولیت را با درایت و تدبیر انجام دادند، تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی در مدت ۳ سال به ۱۰ هزار دانشجو افزایش یافته است، اظهار داشت: این افزایش و رشد بیانگر ظرفیت خوب دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین درخواست های فراوان برای پذیرش است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: مدیریت فعلی این دانشگاه عقیده دارد که ایران به دلیل ظرفیت های عظیم تاریخی و فرهنگی در همه حوزه ها توان و شرایط منطقه ای و جهانی شدن را دارد.

ولایتی به اذعان و اعتراف کشورهای دوست و دشمن ایران در خصوص اینکه قدرتی متنفذتر، معتدل تر، بزرگ تر و اثرگذار تر از جمهوری اسلامی ایران در منطقه وجود ندارد، اشاره و تصریح کرد: این امر نتیجه هدایتهای امام (ره) و درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه دفاع از تمامیت ارضی کشور است که منجر به اقتدار همه جانبه ایران شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایران هیچگونه چشمداشتی از کمک به کشورهای اسلامی، منطقه و همسایه ندارد، افزود: اگر ما به اینگونه کشورها با اعتقاد راسخ کمک می کنیم، به این دلیل است که امنیت کشورهای منطقه را امنیت کشور خود می دانیم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، امنیت و آرامش حاکم بر فضای ایران را نتیجه تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همت جوانان و مردم دانست و افزود: اگر راهنمایی ها و درایت معظم له نبود، صهیونیست ها در حال حاضر لب مرز بودند و اگر کمک جمهوری اسلامی ایران، حیدریون، فاطمیون، زینبیون و حزب الله نبود، اکنون ابوبکر بغدادی در دمشق حضور داشت.

ولایتی با تأکید بر اینکه قدرت فرهنگ جمهوری اسلامی ایران سبب نشر و گسترش اسلام در شرق ایران و در کشور چین شده است، گفت: در چین مسجدی است که وقت و زمان نمازهای پنج گانه را به زبان فارسی و به خط نستعلیق در جلوی در مسجد نوشته اند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «ابن بطوطه» نیز در یکی از کتابهای خود می نویسد که در سفری با تعدادی از اهالی شعر و هنر در چین می دیدم که آنها اشعاری را به زبانهای چینی، عربی و فارسی به ویژه شعر سعدی را به طور مکرر می خواندند.

ولایتی به معماری مرکب از ایرانی، هندی و انگلیسی مجموعه دهلی نو اشاره کرد و افزود: سقف یکی از تالارهای این عمارت به شعری از نظامی گنجوی و به خط نستعلیق آراسته شده است.
وی با اشاره به دیدار خود با شیخ حمودی رئیس جدید مجلس انقلاب عراق در هفته گذشته، گفت: رئیس مجلس انقلاب عراق در این جلسه تمایل خود را نسبت به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی شهرهای عراق اعلام کرد و ما براساس تفاهم نامه ای که از قبل با آقای حکیم به امضا رسانده بودیم، در شهرهای کربلا، نجف، بغداد، بصره و اربیل شعبه دانشگاه آزاد اسلامی را تأسیس خواهیم کرد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمادگی خود را برای تبدیل واحد لبنان به یک واحد جامع در دیدار با سید حسن نصرالله مطرح کردیم، گفت: ایشان نیز آمادگی را خود برای گرفتن مجوز از وزارت علوم کشور لبنان اعلام کرد.

ولایتی افزود: همچنین در نامه ای به جناب بشار اسد آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس شعبه را اعلام کردم و ایشان نیز دستور تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهرهای سوریه را صادر کردند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آقای بشار اسد در سوریه در بالاترین سطح پذیرفتند که دانشگاه آزاد اسلامی شعبه داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه شعبات دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای مختلف، موفق عمل کرده است، گفت: دانشگاه های مختلف کشورهای غربی به دلیل اقتدار روز افزون ایران را مشاهده می کنندبه دنبال یادگیری زبان و ادبیات فارسی و همچنین فرهنگ شیعه و اسلام هستند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کشورهای غربی از تبادل استادان زبان فارسی به منظور گذراندن دوره های تکمیلی و آموزش زبان و ادبیات فارسی
به دانشجویان استقبال می کنند.

ولایتی با بیان اینکه زبان فارسی در حال حاضر با زبان فارسی دوران قاجار تفاوت دارد و کامل تر شده است، گفت: هیچ زبانی به اندازه زبان فارسی به روز نیست و بیشتر کتابهایی که هنوز به مرحله چاپ کاغذی نرسیده، به زبانهای انگلیسی و فارسی ترجمه می شود که حکایت از پیشرفت زبان فارسی دارد.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که به زبان فارسی انواع کتابهای تخصصی را با افتخار آموزش می دهد، ایران است، اظهار داشت: کشورهای دیگر به دنبال ایجاد کرسی های زبان فارسی، اسلام شناسی، ایران شناسی و شیعه شناسی هستند و ما باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایران نه تنها یاری رسان کشورهای همسایه و اسلامی در حفظ و تأمین امنیت آنان است، بلکه در پیشرفت فرهنگ اسلامی، بومی و منطقه ای و همچنین در حوزه علم و فناوری از هیچگونه دستاوردی دریغ نمی کند.

ولایتی در پایان با اشاره کوتاهی به سوابق آقای علیرضا شیخ عطار سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از اینکه فرد با تجربه ای همچون وی این مسئولیت را پذیرفتند، خرسندیم و توقع مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی از حوزه بین الملل با توجه به ظرفیتهای بزرگ این دانشگاه بسیار بالاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.