ساری- فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۸۷۲ میلیاردی زمین خواری‌ها و رفع تصرف اراضی ملی و جنگلی و بازگرداندن آن به دامان طبیعت طی سال جاری در استان خبر داد.

کشف ۸۷۲ میلیاردی زمین‌خواری در مازندران/ ۳۹ متهم به زمین‌خواری دستگیر شدند

به گزارش قدس انلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در اجرای طرح‌های مقابله‌ای با زمین‌خواری و رفع تصرف منابع طبیعی از چنگ سودجویان ، پیگیری این موضوع به فرماندهان انتظامی شهرستان‌های تابعه استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی کشف و رفع تصرف اراضی ملی و جنگلی از چنگ زمین خواران در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: در این خصوص ۳۱ فقره پرونده زمین‌خواری در استان طی سال جاری تشکیل و اقدامات قضایی برای رفع تصرف آن از سوی پلیس آگاهی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها انجام شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: در اجرای این طرح‌ها با هماهنگی قضایی و همکاری ماموران حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۶۷۶ هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی که توسط افراد سودجو و فرصت طلب تصرف شده بود، شناسایی و آزادسازی شد.

این مسؤول ارزش ریالی اراضی تصرف شده را بیش از ۸۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این راستا ۳۹ متهم به زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی و جنگلی شناسایی و دستگیر شدند.

میرفیضی تجاوز به منابع طبیعی را تجاوز به سرمایه ملی کشور و بیت‌المال به ویژه سرمایه‌های نسل آینده کشور دانست و گفت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حقوق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این جرم، همکاری آحاد مردم و همه دستگاه به ویژه نهادهای نظارتی الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.