ساری- مدیرعامل آبفای مازندران گفت: ۲۲ روستای کلاردشت از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار می شوند.

۲۲ روستای کلاردشت از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، استاندار مازندران به همراه معاون عمرانی، مدیر عامل آبفای استان، فرماندار کلاردشت و جمعی از مسئولان و مردم منطقه از فاز ۲ پروژه خط انتقال و تصفیه خانه آب آشامیدنی روستایی کلاردشت بازدید کرد.

مدیرعامل آبفای مازندران ضمن قدردانی از حضور استاندار در این بازدید، پروژه خط انتقال و تصفیه خانه آب آشامیدنی روستایی کلاردشت را اولین پروژه تصفیه آب روستایی در سطح استان خواند و اظهار کرد: حجم کل عملیات اجرایی برای بهره برداری از این پروژه شامل ۲۷ کیلومتر خط انتقال، ۵ کیلومتر شبکه توزیع، یک هزار مترمکعب مخزن زمینی، ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه موجود تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و احداث یک واحد تصفیه خانه جدید به ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مهندس مجید عبدالهی اضافه کرد: تاکنون ۲۵ کیلومتر خط انتقال، ۲ و نیم کیلومتر شبکه توزیع و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه موجود تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه انجام شده است.

مدیرعامل آبفای مازندران مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه را ۱۵۲ میلیارد ریال اعلام و یادآور شد: تاکنون ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۹۷ میلیارد ریال دیگر برای اتمام آن نیاز است.

مهندس عبدالهی خاطرنشان کرد: مبلغ ۵۷ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای این پروژه از محل تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی اولویت دار- صندوق توسعه ملی - مصوب شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون با اقدامات انجام شده بخشی از این پروژه در حال بهره برداری است که پس از اتمام، ۲۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

در ادامه استاندار مازندران ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای آبرسانی در سطح روستاهای استان انجام شده و مردم از عملکرد شرکت آبفای استان رضایت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.