اصفهان- استاندار اصفهان تاکید کرد: باید در اسرع وقت نهضتی به راه اندازیم که مشکلات آموزش و پرورش از جمله وجود مدارس کانکسی حل شود.

در اسرع وقت مشکل مدارس کانکسی برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در همایش سراسری شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهارداشت: اتکا به درآمدهای نفتی همواره مشکلات جدی و زیادی را برای کشور ایجاد کرده است و در دولت های مختلف قطع وابستگی به نفت در دستور کار بوده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه وقتی اعلام می شود که ۶۰ درصد بودجه جاری استان به آموزش و پرورش تعلق می گیرد نشانگر این است که شوراها به ویژه شورای آموزش و پرورش نقش اساسی دارند، افزود: این امر اهمیت میزان مشارکت مردمی را به شدت افزایش می دهد.  
وی افزود: زمانی که از دور به اصفهان نگاه می شود استانی کاملا پیشرفته و برخوردار است، ولی زمانی که به این استان وارد می شویم می بینیم که در کنار همه مشکلات عدیده، همچنان مدارس کانکسی و یا زیر آفتاب وجود دارد و خدا از ما نخواهد گذشت اگر می توانستیم اقدامی بکنیم و نکرده ایم و هم اکنون نیز اگر ساده از کنار این مسائل بگذریم.
محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: جای تعجب دارد که با وجود این همه دستگاه های بازرسی و نظارتی چرا همچنان این روند باقی مانده است؟
مهرعلیزاده افزود: مشکل کار این است که دستگاه های بازرسی و نظارتی بر کار انجام شده نظارت می کنند و نه کاری که باید صورت می گرفته و انجام نشده است.
استاندار اصفهان یادآور شد: اصفهان با دارا بودن ۸۰۰ خیریه بزرگ و با عظمت نباید همچنان این وضعیت را داشته باشد و چرا در مکان هایی که مدارس کانکسی وجود دارد، شوراهای آموزش و پرورش نتوانستند کمک نمایند؟
وی با بیان اینکه در خصوص کیفیت نیز همین موضوع وجود دارد، اظهارداشت : شاید هیچ دلیلی برای ایجاد شوراهای آموزش و پرورش بالاتر از تربیت دانش آموزان، بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش و تربیت انسان هایی با تراز علمی، فرهنگی، اعتقادی، معنوی و اخلاقی نبوده است.
محسن مهرعلیزاده افزود: استانی که همواره در تلاش است اولین باشد باید سعی کند با تکیه بر مردم اقدام کند و باید کل آموزش و پرورش متکی بر مردم باشد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: این کار باید به عنوان پایلوت از یکی از شهرستان ها آغاز شود و باید بودجه معمول آموزش و پرورش نیز به عنوان پاداش مشارکت گسترده مردم و خیران به آن ها اختصاص یابد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه احساس می شود در بعد تربیتی و پرورش کمتر کار شده است، افزود: برای اینکه شخصیت دانش آموزان را بسازیم و استقلال شخصیت و اعتماد به نفس در آن ها ایجاد نماییم و آموزش نه گفتن را در آن ها شکل دهیم، باید بسیار تلاش نماییم.
وی با تاکید بر اینکه باید در کنار رشد کمی بعد کیفی نیز مورد توجه قرار گیرد؛ افزود: به دلیل اینکه ارزیابی ها دچار نقص می باشد، اگر مسائل کیفی را با ابزارهای کمی بسنجیم، در واقع هنر ما می باشد.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه باید به مدارس روستایی توجه ویژه شود؛ اظهارداشت: باید مشکلات انعکاس یابد و در اسرع وقت نهضتی به راه اندازیم که مشکلات این چنینی از قبیل مدارس کانکسی را حل نماییم.
وی افزود: مدیریت استان نیز کمک خواهد کرد چرا که برای اینجانب بسیار اهمیت دارد.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید در کارها طراحی و برنامه ریزی مشخص داشته باشیم، افزود : باید زمانبندی درستی صورت گیرد و مشکلات به صورت پروژه ای دنبال شود.
استاندار اصفهان در پایان با بیان اینکه ملت ایران ملتی ممتاز هستند و در یکپارچگی و وحدت و همراهی با نظام و دولت در دنیا بی نظیرند، افزود: این ملت شایسته ی خدمت بیشتر و بی منت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.