کرج - مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز از افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس این استان در خرداد سال ۹۷ خبر داد.

فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس البرز خردادماه افتتاح می شود

سرتیپ دوم پاسدار، ابوالفضل اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه، هدف از راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس ترویج ارزش های دفاع مقدس می باشد، اظهار کرد:  کسانی که در حوزه دفاع مقدس و ترویج ایثار و شهادت قدم بردارند در واقع به اذن شهدا وارد میدان شده و فعالیت می کنند.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه البرز استان نو پا بوده و در زمینه نشر ارزشهای دفاع مقدس از استان های دیگر عقب تر است، خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت و توانمندی هایی که در استان البرز وجود دارد  و با لحاظ تمام موضوعات سیاسی نباید از دفاع مقدس غافل باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد:  در ۸ سال دفاع مقدس، ۶هزار شهید از جمله آجرلوها و سلطانی ها و... تقدیم این مملکت کردیم و این علمداران شهیدانی هستند که افتخار این استان می باشند.

مدیر کل  بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه باید در استان البرز مکانی را به عنوان موزه دفاع مقدس احداث کنیم، افزود:در این خصوص یکی ازسخنان مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی است را جامعه عمل می پوشانیم.

وی با بیان اینکه برای ترویج و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت هزینه های مالی و جانی متقبل می شویم، اظهار کرد:  از این طریق با احداث باغ موزه دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان و دانش آموزان منتقل می کنیم.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه باید دانش آموزان در این محیط قرار گرفته و اثرات آثار دفاع مقدس را از ابتدا آموزش ببینند، تاکید کرد:  با این آموزش ها می توانیم کشور امن تری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با پیگیری های صورت گرفته در مدت ۳سال و با جلسات مستمری که با مسئولین استانی و شهری داشتیم  پارک جهان نما را برای احداث باغ موزه دفاع مقدس انتخاب کردیم.

این مسئول با بیان اینکه این پارک بهترین مکان از لحاظ جغرافیایی و محور موصلاتی بین سایر استانها می باشد خاطرنشان کرد: این مکان درمسیرآزاد راه تهران - کرج واقع شده و بر این اساس  هم مردم استان تهران و ۱۳استان دیگر می توانند از آن بهره مند شوند.

سردار اسلامی در ادامه گفت: با پیگیری های انجام شده بحث ساخت و طراحی انجام گرفت که مشکل اساسی بحث اعتبار آن بود که قرار بر این شد این پروژه، یکی از پروژه های اجرایی شهرداری کرج باشد.

این مسئول با اشاره به تامین بودجه این پروژه اظهار کرد: ۶۰ درصد این پروژه از بودجه شهرداری کرج و ۴۰درصد دیگر از بودجه سایر شهرداری های شهرستان های استان تامین می شود.

وی همچنین افزود: بودجه های دریافتی دولتی را نیز  در اختیار شهرداری قرار داده و شهرداری پس از انجام مناقصه پیمانکاری در این پروژه انتخاب کرده که در ۴ فاز کار عملیاتی را شروع کنند.

سردار اسلامی با اعلام اینکه  این پروژه ۴۰ هزار مترمربع زیر بنادارد، گفت:  فاز اول با ۲هزار و ۲۰۰متر زیر بنا  شروع به کار کرده که درسوم خرداد سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: فاز دوم که احداث ساختمان موزه است که ۱۲هزار متر زیر بنا دارد و فاز سوم مسجد خرمشهر و آسمان نما، فاز چهارم ساخت یک سالن همایش با مجموعه تالار همایش برای برگزاری مراسم هاست که خود یک آورده مالی برای شهرداری ایجاد می کند به بهره برداری خواهد رسید.

زندگینامه سرداران شهید البرز منتشر می شود

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به سایر اقدامات  حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بحث تدریس دانشگاهی در خصوص دفاع مقدس ۲واحد درسی به دروس دانشگاهی دولتی، آزاد و پیام نور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انجمن  چاپ و نشر در استان البرز در زمینه زندگینامه شهدا کم کاری کرده گفت: در خصوص  چاپ و نشر زندگی نامه و خاطرات سرداران استان البرز، در آینده نزدیک زندگی نامه این عزیزان به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین از تشکیل انجمن راویان دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: استان البرز اولین استانی است که انجمن راویان را تشکیل داده تا به آموزش روایان دفاع مقدس در مناطق جنگی بپردازد.

سردار اسلامی با اشاره به دیدار پیشکسوتان جنگ اظهار کرد: در۶ ماهه اول سال جاری با  ۳۷۶ نفر از پیشکسوتان رزمنده و جانبازان، و خانواده شهدا  دیدار به عمل آمد تا با روحیه دادن به این خانواده ها از مشکلات آنها آگاه شویم.

وی در پایان افزود:  باید به فرزندان شهدا که سرمایه های این کشور هستند توجه بیشتری شود چراکه بسیاری از خانواده های جانبازان و شهدا از لحاظ مالی در  مضیقه بوده  وحتی فرزندانشان بیکار و دچار مشکل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.