یزد- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: نیاز امروز کشور ، مدیریت جهادی و تلاش برای افزایش بهره وری از امکانات و ظرفیت های موجود است.

مدیریت جهادی نیاز امروز کشور

به گزارش قدس آنلاین ، سید سعید سید علایی در نشست شورای حمل و نقل استان یزد با تاکید بر وجود سلامت اداری، اظهارداشت: یکی از وظایف ما تربیت مدیران آینده است که بتوانیم تا پایان دولت دوازدهم افرادی پرورش دهیم که بتوانندبه صورت جهادی سکاندار مجموعه وزارتخانه باشند.
وی افزود : نیاز امروز کشور ، مدیریت جهادی و تلاش برای افزایش بهره وری از امکانات و ظرفیت های موجود است.

سیدعلایی با اشاره به اینکه فساد اداری یکی از مشکلاتی است که هم برای دستگاه‌ها و هم برای نظام اداری یک تهدید محسوب می شود، افزود: سلامت اداری در گرو انتخاب کارکنانی است که احساس مسئولیت بالایی داشته باشند و در مسئولیت های خود با دلسوزی و قانون مداری عمل می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به طور قطع به کارگیری افراد سالم، نظام اداری سالم را نیز به دنبال خواهد داشت و این مهم باید مدنظر گزینش‌گران قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم و سخنان بزرگان دین گفت: کار باید به افراد کاردان سپرده شود تا نه حقی از مردم ضایع شود نه از دستگاه‌ها. بنابراین باز هم نقش گزینش‌گران اهمیت خود را به خوبی نشان می‌دهد.

توجه به حمل و نقل ترکیبی

رئیس شورای حمل و نقل استان هم در این نشست گفت: هدف اصلی ما در سال ۹۶ توجه به حمل و نقل ترکیبی است که بتوانیم در تمام بخش ها به ویژه گردشگری ، پاسخگوی نیازها باشیم.
محمدرضا نقصان محمدی، افزود: پنج محور اصلی توسعه استان حمل و نقل ، گردشگری ، مسکن ، آب ، صنعت و صنایع دانش بنیان است که تمامی آنها متکی به مباحث حمل و نقل است.
وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و شورای حمل و نقل استان برای بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی ، پیشنهادات و نظراتی ارائه شد، امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یکی از بزرگترین طرح های ملی راهسازی استان را آزاد راه نطنز - یزد – انار ذکر کرد و گفت: ۲ قطعه آن نهایی شده که یکی از قطعه ها ابلاغ و آماده شروع عملیات اجرایی است.
وی با تشریح برخی فعالیت ها درحوزه راهداری و حمل و نقل، هواپیمایی،راه آهن ، آزمایشگاه آب و خاک ، توسعه زیرساخت ها و هواشناسی، یادآور شد: یکی از مهمترین مباحث استان ، بحث سند حمل و نقل به عنوان سرلوحه فعالیت هاست که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم به تمامی نیازهای حمل و نقل پاسخ دهیم.

ضرورت تدوین برنامه و چشم انداز منسجم برای آینده حمل و نقل 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل یزد نیز با قدردانی از فعالیت های انجام شده در استان ، تدوین برنامه و چشم انداز منسجم برای آینده حمل و نقل را ضروری دانست و گفت: باید با تعامل میان دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه از اجرای برنامه های جزیره ای پرهیز شود.
محسن صادقیان افزود: در حمل و نقل درون شهری و برون شهری هم باید برنامه و چشم انداز توسعه تدوین شود تا بتوانیم بین این دو بخش نیز انسجام و وحدت ایجاد کرد.
وی در باره برخی اقدامات انجام شده در بخش راهداری، حمل و نقل یزد نیز اظهار داشت: در جاده‌های استان ۲۴ دستگاه دوربین نظارت جاده‌ای، ۴۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی و ۷۷ دستگاه تردد شمار نصب است.
مدیرکل راهداری یزد با بیان اینکه ۳۴ درصد ناوگان حمل و نقل کالای استان فرسوده است ، خواستار توجه ویژه به این امر شد و افزود: این مساله در آینده موجب مشکلات زیادی در بحث حمل بار از مسیر جاده ای ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه یزد برای پنجمین سال متوالی در میان استان های برتر کشور از لحاظ کاهش تعداد کشته های جاده ای قرار دارد، ادامه داد: هم اکنون جزو ۶ استان نخست کشور از لحاظ کمترین تعداد کشته های جاده ای قرار داریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.