یزد -معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت : مشمولان سهام عدالت که سود نگرفته اند شماره حساب بانکی خود را اعلام کنند.

مشمولان سهام عدالت که سود نگرفته اند شماره حساب بانکی خود را اعلام کنند

به گزارش قدس آنلاین ، محمد دهقان منشادی با اشاره به آغاز واریز سود سهام عدالت اظهارداشت: مشمولان سهام عدالت که در مرحله اول سود خود را دریافت نکرده اند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی  www.samanese.ir نسبت به اعلام شماره حساب شبای بانکی خود اقدام کنند  به محض ارائه شماره شبای بانکی پس از حدود دو هفته سود سهام عدالت به حساب آنها  واریز خواهد شد.

وی افزود:  مشمولانی که شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت وارد کرده و شماره حساب آنها مورد تائید قرار گرفته است سود سهام عدالت خود را دریافت کردند و مبلغی واریز شده به حساب مشمولان، یک سوم سود متعلق به آنها است و این اقدام آغاز کار پرداخت سود این سهام است.

دهقان در خصوص مبلغ سود واریزی گفت: مشمولانی که سهام عدالت آنها در حال حاضر یک میلیون تومان ارزش دارد (دو دهک پایین درآمدی شامل مستمری بگیران کمیته امدارد و سازمان بهزیستی و همچنین افرادی که از محل آورده نقدی اقدام به تسویه مانده بدهی سهام عدالت خود به طور کامل کرده‌اند) برای سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر ۱۵۰ هزار تومان سود در نظر گرفته شده است و بقیه مشمولان هم به نسبت ارزش سهام عدالتشان سود سهام عدالت دریافت کردند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد افزود: سود سهام عدالت در مرحله اول بخشی از سود کلی است که قرار است تا پایان سال به حساب مشولان واریز شود.

دهقان خاطرنشان ساخت: سود سهام عدالت متوفیان نیز محاسبه شده است؛ اما چون تا کنون اقدام به شناسایی وراث متوفقیان نشده و، بنابراین در یکی دو ماه آینده مسیر این کار به لحاظ قانونی، اداری و حقوقی پیگیری خواهد شد و پس از اطلاع‌رسانی های گسترده، کسانی که گواهی حصر وراثت دارند می توانند سود سهام عدالت را دریافت  خواهند کرد.

این مسئول همچنین در خصوص امکان مجدد تسویه حساب مانده بدهی اقساط سهام عدالت توسط مشمولان گفت: کلیه حسابها از این بابت بسته است و امکان دریافت وجه بابت تسویه حساب مانده بدهی اقساط سهام عدالت توسط مشمولان به لحاظ قانونی فراهم نیست.

وی همچنین در خصوص ثبت نام جدید از مشمولان سهام عدالت اظهار داشت: در حال حاضر ثبت نام جدیدی برای دریافت برگ سهام عدالت وجود ندارد و در صورت اعلام از سوی دولت و سازمان خصوصی سازی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ارزش روز سهام یک میلیون تومانی مشمولان سهام عدالت گفت: با توجه به رشد و رونق این روزهای بازار سرمایه، سهام عدالت این دسته از مشمولان حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

دهقان با اشاره به این که لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس ارسال شده است گفت: ساماندهی سهام عدالت در سه گام اجرایی و عملی خواهد شد که گام نخست آن ارائه صورتحساب به مشمولان و گام دوم واریز سود سهام عدالت است و گام سوم آن نیز ارائه لایحه و آزادسازی سهام عدالت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.