وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان از ظرفیت­‌های بالایی در حوزه‌های علمی، فناوری و صنایع دفاعی برخوردارند، گفت: همکاری­‌های دفاعی، علمی و فناوری ایران و پاکستان توسعه می‌یابد.

امیر حاتمی: همکاری­‌های دفاعی، علمی و فناوری ایران و پاکستان توسعه می‌یابد

قدس آنلاین- به گزارش خبرگزاری "فارس" به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی پس از پایان مذاکرات و در مراسم امضای بیانیه همکاری های مشترک با وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به ­عنوان دو کشور مهم و اثرگذار در تحولات منطقه و جهان اسلام از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی عمیقی برخوردارند، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسایه به ویژه کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی عرصه­ های روابط دوجانبه و منطقه ای تاکید دارد.

وی سفرهای متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور را مهم ارزیابی کرد و آن­­را زمینه­ ساز توسعه روابط دو جانبه در همه بخش­ ها دانست و افزود: خوشبختانه طی ماه­ های اخیر تحرکات و رایزنی­ های بسیار خوبی بین نیروهای مسلح در زمینه روابط دفاعی و نظامی دو کشور صورت گرفته است.

امیر حاتمی سفر مقامات و فرماندهان نظامی کشور پاکستان به ایران را در توسعه همکاری­ های دفاعی و نظامی و تحکیم ثبات و امنیت منطقه مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: گفتگوها و دیدگاه های مشترک، خوب و سازنده ای با برادر عزیزم رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در خصوص مسائل منطقه، مبارزه با تروریسم، ضرورت عدم مداخله کشورهای فرامنطقه­ای در تحولات منطقه و ... داشتیم و امیدواریم با همفکری و تشریک مساعی نیروهای مسلح دو کشور بتوانیم امنیت را در مناطق مرزی مشترک بیش از پیش تثبیت و تحکیم کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در این دور از مذاکرات، هر دو طرف بر این امر تاکید داشتند که افراط گرایی زاده سیاست­ های غلط و مداخله جویانه برخی قدرت­ ها به ویژه آمریکا در منطقه غرب آسیاست، تصریح کرد: بهترین راه حل برای خروج از این مداخلات تقویت همکاری بر مبنای احترام متقابل میان کشورهای منطقه است.

امیر حاتمی با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت­ های بالایی در صنایع دفاعی برخوردارند که بخشی از این پیشرفت­ ها ناشی از تحمیل تحریم­ های اعمال شده از سوی غربی ها علیه ایران و پاکستان است، اضافه کرد:  در این مذاکرات توافق کردیم مبادله هیئت­ های کارشناسی و فنی برای شناخت متقابل و بیشتر ظرفیت­ ها و تنظیم همکاری­ های موثر و پایدار در حوزه صنایع دفاعی در دستور کار قرار گیرد.
وی فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری­ های دفاعی بین ایران و پاکستان را یکی دیگر از موضوعات این دور از مذاکرات اعلام کرد و گفت: امروز متن بیانیه ه­ایی که به اتفاق وزیر تولیدات دفاعی پاکستان امضاء کردیم، ترجمان اراده سیاسی رهبران دو کشور برای توسعه همکاری­ های دفاعی بر مبنای منافع متقابل خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با آرزوی سربلندی برای دولت و ملت پاکستان، از رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری این کشور و هیئت همراه بابت حضور در جمهوری اسلامی ایران تشکر

کرد.
رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از مذاکرات خود با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: پاکستان با برخورداری از اشتراکات فرهنگی، دینی و مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران، اشتیاق عمیقی برای توسعه همکاری در زمینه های صنایع دفاعی و نظامی با ایران دارد.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه توانمندی های دفاعی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و وجود ظرفیت ها و توانمندی های مشترک خاطرنشان کرد: در این بازدید متوجه شدیم دو کشور در حوزه های فراوانی می توانند همکاری های خود را سازمان دهند.

وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری با اشاره به امضای بیانیه مشترک با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این بیانیه نشان می دهد کشورم علاقه فراوانی به توسعه همکاری های دفاعی با جمهوری اسلامی ایران دارد و به دنبال سازو کارهای جدیدی برای تشکیل کمیسیون مشترک همکاری دفاعی با ایران هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در این دور از مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران توافق کردیم تفاهمنامه ای در زمینه توسعه همکاری های دفاعی، نظامی و فنی به امضاء برسانیم.
تنویر حسین در پایان با قدردانی از مهمان نوازی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، از امیر حاتمی برای سفر  به کشور پاکستان دعوت رسمی به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.