تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه ویزای بین ایران و کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان حذف‌ شده است، گفت: از اردیبهشت سال آینده برای گردشگران خارجی که بخواهند وارد ایران شوند به صورت اینترنتی ویزا صادر می‌شود.

حذف ویزای بین ایران و ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ صدور اینترنتی ویزا

به گزارش قدس آنلاین، مجید خدابخش امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان کنفرانس اسلامی متشکل از ۵۷ کشور بوده و هرسال یکی از شهرهای کشورهای اسلامی به‌عنوان مرکز گردشگری انتخاب می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری انتخاب‌ شده و این فرصت خوبی برای ما است تا داشته‌های ارزشمند تبریز را بتوانیم معرفی کنیم و از گردشگران داخلی و بین‌المللی دعوت کنیم که از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی و میراث معنوی کشورمان بهره‌مند شوند.

وی در خصوص زیرساخت‌های بحث گردشگری افزود: خوشبختانه نزدیک ۸ هزار تخت هتل داریم و به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ نیز مجوز ۵ هتل پنج ستاره گرفته شده که تسهیلات بسیار خوبی هم دارند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضا برای استقبال و پذیرایی از گردشگران و سرمایه‌گذارانی که آماده سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری در استان هستند مناسب است.

خدابخش تأکید کرد: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس یکی از مناطق آزاد موفق در حوزه صنعت کشور بوده و ۲۷۰ کارخانه تولیدی در منطقه آزاد ارس وجود دارد که بعضاً ۱۰۰ درصد محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه ویزای بین ایران و کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان حذف‌شده است، بیان کرد: در نشستی که با تورگردانان ایران داشتیم اعلام کردند از اردیبهشت گردشگرانی که بخواهند به ایران سفر کنند از طریق اینترنت در منزل هم می‌توانند درخواست ویزا کنند و ویزای اینترنتی برایشان صادر می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تبریز به دلیل داشته‌هایش به‌عنوان شهر گردشگری انتخاب‌شده و به شهر اولین‌ها شهرت دارد، اولین‌هایی که عمدتاً در حوزه فرهنگی بوده برای مثال ۲۰۰ سال قبل اولین چاپخانه ایران در تبریز احداث شده و شهر سه علامه و دو شهید محراب است.

وی ادامه داد: به لحاظ وضعیت صنعت فرش نیز تبریز به‌عنوان پایتخت جهانی فرش انتخاب‌شده و آثار بی‌نظیر و بی‌بدیلی را در آن خلق می‌کنند و در حال حاضر از رونق خوبی برخوردار بوده و همچنین در کنار تبریز شهر سردرود راداریم که به‌عنوان شهر جهانی تابلو فرش انتخاب‌شده و بیکاری در آن صفر است و حتی به شهرستان‌های دیگر سفارش کار می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.