گرگان- استاندار گلستان از برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون، گرمسار به گرگان با یک میلیارد , ۲۰۰ میلیون یورو قرارداد فاینانس با روسیه خبر داد.

برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون، گرمسار به گرگان با ۱.۲ میلیارد یورو

به گزارش قدس آنلاین، سید مناف هاشمی صبح امروز در نشست مشترک راهکارهای بهینه در زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی که با حضور استانداران هفت استان کشور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به میزبانی گلستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: استان گلستان ایرانی کوچک است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد اینچه‌برون یکی از خواسته‌های بزرگ و مطالبات بزرگ مردم از دولت است زیرا هم مصوبه سفر رئیس جمهور است هم این منطقه باعث پیشرفت استان خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مباحث مرتبط با گردشگری در آشوراده، پارک ملی گلستان و دیگر مجموعه‌های گردشگری یکی از مباحث توسعه‌ای است که جزء مصوبات سفر بوده و موضوع بندرخشک اینچه‌برون نیز یکی دیگر از این مصوبات بوده که اجرای آن مورد انتظار مردم است.

هاشمی بیان کرد: امروز کالاهایی که از طریق راه‌آهن وارد استان می‌شود از چین کمتر از ۱۵ روز زمان ‌می‌برد که توسعه بندرخشک باعث توسعه اقتصادی استان و کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در حال پیگیری است موضوع برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون، گرمسار به گرگان است که یک میلیارد , ۲۰۰ میلیون یورو با روسیه به صورت فاینانس شده که امیدواریم طی روزهای آینده اجرای آن پس از انعقاد قرارداد آغاز شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: یکی دیگر از مطالبات جدی مردم استان گلستان موضوع راه‌آهن گرگان به مشهد مقدس است که ارتباط بسیار مهمی با منطقه آزاد اینچه‌برون دارد.

هاشمی گفت: بزرگترین زیرساخت توسعه هر کشور و استانی توسعه راه‌های زمینی، راه‌آهن و دریا است که استان گلستان در این زمینه‌ها استان محروم است که رئیس جمهور محترم نیز برای توسعه این عرصه در استان گلستان قول مساعد دادند که مسوولان استان در دوره‌ گذشته و همکارانم در این دوره با جدیت در حال پیگیری مسائل هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.