بجستان_ رئیس شورای شهر بجستان گفت: کمیسیونهای تخصصی در کنار شورا خواهند توانست بازوان توانمند مشورتی و فکری شورا بوده و از تصمیمات سلیقه ای جلوگیری کنند.

کمیسیونهای تخصصی بازوان توانمند مشورتی و فکری شوراها خواهند بود

به گزارش قدس انلاین، در اولین جلسه کمیسیونهای تخصصی شورای شهر بجستان که با حضور ۲۰ نفر از صاحب نظران و نخبگان بومی شهرستان شب گذشته در محل شورای شهر این شهرستان بر گزار شد قاسم علی اکبر زاده رئیس شورای شهر بجستان گفت: حضور صاحب نظران و اندیشمندان می تواند شورا را بیش از پیش در انجام وظیفه و خدمت به همشهریان موفق دارد.

وی افزود: پس از گزینش و مشاوره چندین ماهه توانسته ایم جمعی را در کنار خود داشته باشیم که از متن مردم بوده و با ایده های برتر و نظرات ارزشمند خود خواهند توانست مسائل و مشکلات شهر را مطرح و با ارائه راهکارهای درست کمک رسان خوبی برای شورا باشند.

رئیس شورای شهر بجستان تاکید کرد: این کمیسیونها در قالب ۲۰ نفر و در چهار کمیسیون تشکیل شده اند که به منظور بررسی کارشناسی طرح ها و لوایح و مکاتبات واصله در شورای شهر بجستان همکاری خواهند داشت.

وی افزود: هر کدام از کمیسیونها می توانند طرحها و پیشنهادات خود را مطرح و یا لوایح و مکاتبات واصله از طرق شورای شهر را مورد بررسی قرار دهند.

علی اکبر زاده گفت: پیشنهاد دعوت از دستگاههای اجرایی را می توانند به منظور افزایش کار امدی و اثر بخشی شورا ها مورد بررسی قرار دهند.

رئیس شورای شهر بجستان با تا کید بر اینکه این کمیسیونها بازوان توانمند شورای شهر خواهند بود افزود: با وجود انها شورای شهر کمتر تصمیمات سلیقه ای و حق الساعه خواهد داشت و این در کاهش اشتباهات و کاهش عوارض ناشی از کارهای غیر کارشناسی موثر خواهد بود.

وی جلسات کمیسیونها را ماهی یک بار به صورت جدا گانه و هر سه ماه به صورت اجلاس عمومی کل کمیسیونها را اعلام کرد.

در این جلسه که اولین جلسه و با حضور ۲۰ نفر از اعضای کمیسیونهای تخصصی شورای شهر و اعضای شورا بود برخی از مسائل و مشکلات شهرستان مطرح و قرار شد با کار کار شناسی بیشتر در اینده به جلسات شورای شهر ارائه تا به عنوان طرح در شورا مصوب شود.

شایان ذکر است کمیسیون عمران معماری و شهر سازی، فضای سبز، خدمات شهری تشکیل شده از ۵ نفر با مدیریت جواد ابراهیم زاده

 کمیسیون فرهنگی، ورزشی، امور جوانان و گردشگری تشکیل شده از ۵ نفر با مدیریت مهدی خبازی

کمیسیون امور اقتصادی، مشارکت، سرمایه گذاری و برنامه و بودجه با مدیریت قاسم علی اکبر زاده

کمیسیون اجتماعی، خانواده، امور زنان، بهداشت و درمان و محیط زیست با مدیریت علی میرزاجانی و مهدی مرجانی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.