یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله روز چهارشنبه خود نوشته در صورتی که ترامپ به تهدیدهای خود برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران عمل کند، این آمریکا است که بازنده بزرگ خواهد بود.

 اگر ترامپ از برجام خارج شود بازنده بزرگ، آمریکا خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله روز چهارشنبه خود نوشته در صورتی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به تهدیدهایش برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران جامه عمل بپوشاند این آمریکا است که بازنده بزرگ خواهد بود.

واشنگتن‌پست با اشاره به بیانیه ترامپ بعد از تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران که در آن برای کنگره و متحدان اروپایی آمریکا جهت تغییر برجام ضرب‌الاجل تعیین کرده بود نوشته است: «برای مردی که اغلب مفتخرانه از توانایی‌هایش در عقد توافقات داد سخن سر می‌دهد، این حرکتی ناشیانه بود که می‌تواند ظرف چهار ماه دیگر، یک بحران غیرضرور کلید بزند.»

واشنگتن‌پست، شروطی که ترامپ برای قانونگذاران کنگره و کشورهای اروپایی جهت اصلاح «نقائص» برجام- به زعم او- تعیین کرده را به منزله «بازنویسی یکجانبه» این توافق هسته‌ای توصیف کرده است.  

در این سرمقاله آمده است: «در اصل، ترامپ به دنبال بازنویسی یکجانبه این توافق هسته‌ای است بدون اینکه دردسر مذاکره با ایران را بر خودش هموار کند.»

این روزنامه نوشته است: «لحن زورگویانه‌ای که او برای متحدان آمریکا نظیر بریتانیا، فرانسه و آلمان به کار برد تنها مقاومت صراحتاً ابزار شده آنها برای بازگشایی توافق را تقویت خواهد کرد.»

واشنگتن‌پست تأکید می‌کند: «اگر آقای ترامپ تهدیداتش را عملی کند- که البته راهی هم برای انجام ندادن این کار باقی نگذاشته است- بازنده بزرگ ایالات متحده خواهد بود. دولت‌های اروپایی و همچنین روسیه و چین به احتمال قریب به یقین با اعمال مجدد تحریم‌ها همرهی نخواهند کرد. ایالات متحده از متحدانش جدا خواهد شد و حکومت ایران دلایل لازم برای از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داشت-این شکافی است که ترامپ مقصر آن خواهد بود.» 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.