یزد - مراسم یاد بود دانشجوی یزد نفتکش سانچی در مسجدجامع دهنو از توابع شهرستان یزد با حضور مردم استان یزد و مسئولان استانی برگزار شد.

مراسم یاد بود دانشجوی یزدی نفتکش سانچی برگزارشد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، نماینده ولی فقیه دراین مراسم اظهارداشت: وزارت نفت باید حمایت همه جانبه ای از بازماندگان سانچی داشته باشد چرا که فعالیت در نفتکش‌ها کاری سخت و طاقت فرسا است و تمام ملت ایران باید قدردان زحمات و تلاش های آنها باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود : بسیاری از جان باختگان نفتکش سانچی جزو طبقه متوسط جامعه هستند، و دولتی ها به ویژه شرکت نفت باید معیشت و حقوق و مزایای بازماندگان جان باختگان سانچی و همچنین حمایت لازم خانواده‌های آنها را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

قربانیان سانچی با جان و دل از تمامیت ارزی کشور دفاع کردند

پسر نماینده فقید ولی فقیه در استان نیز در این مراسم اظهارداشت: فعالیت در کشتیرانی یکی از مشاغل حساس و پر اهمیت می باشد و علاوه بر اهمیت این حرفه از نظر تخصصی، کشتیرانی بازوان توانمند کشور به ویژه در دوران تحریم بوده و هستند.

حجت الاسلام محمدصدوقی افزود: ملوانان کشتیرانی با جان و دل از تمامیت ارزی کشور دفاع کرده و برای توسعه بیش از پیش اقتصادی که نقش مهمی در پایداری نظام دارد ایفای نقش کرده و می‌کنند و این حادثه دلخراش شاهدی در این مدعا است که ملوانان نفتکش ها از جان خود برای پیشرفت کشور مایه گذاشتند.

وی خاطرنشان ساخت: رسیدگی به خانواده قربانیان این حادثه و تأمین آرامش روحی و روانی آنها، مهمترین رسالت دولت مردان در شرایط کنونی است.

مسئولان باید دلیل کم‌کاری دولت را چین درامدادرسانی اعلام کنند

پدرملوان یزدی نفتکش سانچی دراین مراسم ضمن تشکر از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران وزارت نفت اظهارداشت: تصادف مرگبار سانچی بعد از حدود ۲۰ روز از شروع مأموریت این نفتکش اتفاق افتاده و مسئولان و دست‌اندرکاران باید دلیل واقعی کم‌کاری دولت چین در امدادرسانی به نفتکش ایرانی را برای بازماندگان سانچی اعلام کنند.

یوسف دهقانی افزود: کسب اطلاعات دقیق تر از این حادثه مستلزم همکاری بیشتر شرکت نفت است و متأسفانه تاکنون هیچ اثری از فرزندم پیدا نشده و این موضوع داغ ما را چند برابر کرده است .

وی تصریح کرد: کم کاری دولت چین در امداد رسانی عامل اصلی نرسیدن جنازه فرزندم به آغوش خانواده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.