اصفهان- معاون عمرانی وزیر کشور گفت: خرید دو هزار واگن از طریق فاینانس طبق مصوبه دولت برای تمام قطارهای شهری کشور انجام شده که ۳۵۰ واگن مربوط به شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز است.

خرید ۲هزار واگن از طریق فاینانس برای قطارهای شهری کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد علی افشانی صبح پنج شنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع)  اظهارکرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت توسعه حمل و نقل عمومی است، البته متولی حمل و نقل درون شهری، شهرداریها هستند که اولویت آنها تقویت حمل و نقل عمومی و در راس آن قطار شهری است که خوشبختانه هم اکنون قطار شهری در اصفهان فعال است.

وی افزود: چند ردیف در قانون بودجه وجود دارد که شهرداریها می توانند برای تامین اعتبار قطارشهری از آن استفاده کنند از جمله تبصره پنج قانون بودجه که در این تبصره، شهرداریها می توانند اوراق مالی را به فروش برسانند، البته دولت خرید ۵۰ درصد از اوراق را تضمین می‌کند، استان اصفهان در سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسانده و در این رابطه جزء شهرهای موفق کشور بعد از شیراز است.

معاون عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: خرید دو هزار واگن از طریق فاینانس طبق مصوبه دولت برای تمام قطارهای شهری کشور انجام شده است که ۳۵۰ واگن مربوط به شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز است و مابقی به مرور با انجام مناقصه وارد مدار می شود و توسط سازمان‌های قطارهای شهری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

افشانی اظهارکرد: ۵۰ درصد از اعتبارات قطارشهری توسط شهرداریها و ۵۰ درصد دیگر توسط دولت تامین می شود، در واقع به هر میزان شهرداریها تامین اعتبار کنند به همان مقدار دولت مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: در تبصره پنج قانون بودجه، هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمل و نقل عمومی کلانشهرها پیش بینی شده است که چهار هزار میلیارد تومان آن به قطارهای شهری کشور اختصاص دارد، سعی داریم همه این اعتبار را جذب کنیم، علاوه بر آن طبق جدول ذیل بند «و» تبصره چهار قانون بودجه،   اختصاص۳۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای خطوط ریلی برون و درون شهری پیگیری و سپس سهم قطارهای شهری شهرهای کشور مشخص می‌شود.

معاون عمران وزیر کشور با بیان اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی از دیگر اقدامات موثر در سطح کشور است، گفت: طی سال گذشته و سال جاری ۶۷ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.