بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی اعتبارات استان در این حوزه تاکید کرد: دستگاه های اجرایی دارای اعتبارات ملی یا استانی معطل تبادل موافقت نامه ها، اعلام ذی حساب و ابلاغ اعتبارات پژوهشی نباشید.

اعتبارات پژوهشی خراسان شمالی ۱۵ درصد افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در  سیزدهمین نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان اظهار داشت: امسال حداقل اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت بنابراین مدیران باید بر این اساس فرآیندهای پژوهشی همچون معرفی طرح، داوری و فراخوان حضور را انجام دهند تا با دریافت اعتبارات معطل انجام این امور نباشند.

وی افزود: طرح های پژوهشی باید کاربردی و با کیفیت و همچنین متناسب با ظرفیت ها و نیازهای استان باشد و بتواند مشکلات اجرایی دستگاه ها در حوزه ماموریت آنان را برطرف کند.

وی ادامه داد: طرح هایی که اجرای آن ها می تواند برای استان موثر باشد، رقم واقعی اجرای آن اعلام شود تا در صورت کمبود اعتبار اینگونه طرح ها سه ساله دیده شود و یا بخشی از کار به دستگاه اجرایی دارای وظیفه مشابه ارجاع داده شود.

دلپسند با بیان این که برای انجام کارهای پژوهشی باید از تمام ظرفیت استان بهره مند شویم، افزود: فضای مناسب انجام کار برای محققان باید ایجاد و حمایت های لازم از آنان انجام پذیرد و همچنین بر اساس تعهدات حرفه ای تاکید داریم تا در مسیر انجام کارها ضعف ها و ایرادات تخصصی احتمالی با بهره مندی از پیشنهاد صاحب نظران هر حوزه برطرف شود.

معاون امور اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه در انجام کارهای پژوهشی از موازی کاری پرهیز شود، ادامه داد: موزای کاری موجب هدر رفت هزینه و زمان خواهد شد و همچنین دستگاه های اجرایی باید طرح های پژوهشی خود را با جزئیاتی همچون جامعه مخاطب، فراگیری جغرافیایی و میزان اعتبارات مورد نیاز اعلام کنند.

بررسی خلاصه سند آموزش استان یکی از دستورکارهای جلسه بود که دلپسند در این مورد تاکید کرد: این یکی از اسناد مهم و پایه ای برای پرورش استعدادهای فنی، علمی و ظرفیت های اخلاقی و فرهنگی استان است چرا که می توانیم با آموزش جوانان و نوجوانان به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

دلپسند تصریح کرد: تفکیک آماری دانش آموزان شهری و روستایی با توجه به نیازها و الزامات متفاوت آنان برای انجام درست طرح های پژوهشی در حوزه آموزش الزامی است.

وی با تاکید بر توازن رشته ای بیان داشت: گرایش افراد به رشته های مختلف، وابسته به بازار کار موجود و افکار عمومی است اما وجود مشاوران تخصصی برای شناسایی توانمندی ها و هدایت دانش آموزان به رشته هایی متناسب با استعدادهای آنان الزامی است. وی گفت: تعلیم و تربیت هم مختص معلمان دینی و قرآنی نیست و بلکه تمامی آنان باید الگوی رفتاری دانش آموزان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.