کرج- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرزگفت:ترویج سبک زندگی اسلامی، نقش مهمی در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی دارد.

ترویج سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در کاهش  معضلات اجتماعی دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، حجت الاسلام سید عباس مسعودی، با بیان اینکه روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی به مساجد و حسیینه ها نقش مهم و اثرگذاری در ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و قرآنی دارند، گفت: همین امر در کاهش روند معضلات و آسیب های اجتماعی اثر گذار است.

این مسئول فرهنگی، تصریح کرد:برنامه ها و فعالیت های فرهنگی دینی زمانی اثرگذار و مفید خواهد بود که بتواند سبک زندگی اسلامی و قرآنی را به معنای واقعی در جامعه اسلامی نهادینه کند.

وی اذعان کرد: سبک زندگی اسلامی، شیوه درست زندگی برگرفته از آموزه های قرآنی را به جوانان و نوجوانان نشان می دهد و آنها را از دور شدن از ارزش های دینی و فرو رفتن در انحرفات فضای مجازی و معضلات اجتماعی نجات خواهد داد.

مسعودی ادامه داد: دشمنان نظام و اسلام هجمه فرهنگی گسترده ای را بر علیه نظام اسلامی ما و ارزش های دینی به‌کار گرفته اند، آنها می خواهند جوان جامعه با امید و نشاط به سوی آینده ای روشن حرکت نکنند بلکه می خواهند با گرفتار کردن آنها با بهرگیری از انحرافات فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای آنها را از اسلام ناب محمدی (ص) دور کرده و سستی و ضعف و ناامیدی را در بین انها رواج دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه گفت:تبلیغات اسلامی البرز سالانه با برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی دینی با بهره گیری از پتاسیل روحانیون مستقر، مبلغین اعزامی در مناسبت های ملی و مذهبی، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و موسسات قرآنی نقش مهمی را در ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی ایفا می‌کند ولی این امر به تنهایی کافی نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی و دوستداران فرهنگ اسلامی و قرانی باید مجاهدانه در این مسیر گام بردارند.

وی در پایان بیان کرد:رسانه ها به‌ویژه صدا و سیما با همکاری دستگاه های و متولیان امر فرهنگ دینی با ساخت مستند ها، سریال های با موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی می توانند نقش مهم و اثر گذاری را در این راستا ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.