اصفهان - عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بنابر روایات اسلامی، ائمه معصومین از گناه به دور بوده و قابل انتقاد نیستند، گفت: در این مسئله با هیچ کس در هر مقام و منصبی که باشد تعارف نداریم.

تعارفی با مسئولان درباره معصومین نداریم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش بزرگ روحانیت و حوزه انقلابی که با حضور ۲۵۰۰ نفر از ائمه جمعه، جماعات و روحانیون شاغل در ادارات استان در حسینیه شهدای بسیج ناحیه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خطوط قرمز ما که در راه حفظ آن از جان نیز دریغ نداریم ائمه معصومین (ع) هستند و با همین اعتقاد وافر اجازه نمیدهیم برخی معصومین را در مسلخ سیاسی ذبح کنند.

وی با بیان اینکه بنا بر روایت و اعتقادات اسلامی ائمه معصوم از گناه به دور بوده و قابل انتقاد نیست، افزود: در این مسئله با هیچ کس در هر مقام و منصبی که باشد تعارف نداریم و با جدیت انتقادها و صحبتهای خود را درباره عملکرد آنها مطرح میکنیم.

روحانیت یعنی سربازی که در راه دین خود از اصول کوتاه نمیآید

امم جمعه موقت تهران با تصریح بر این نکته که روحانیت یعنی سربازی که در راه دین خود از اصول کوتاه نمیآید، تاکید کرد: روحانیت علمدار دین است و به هیچ چیز جز عشق خداوند و پیروی از دستورات وی طمع نمیورزد.

وی با بیان اینکه عالم شیعه تن‌پرور نیست و روحانیت را به‌عنوان شغل انتخاب نکرده است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب ویژگیهای طلاب و روحانیون را در حوزه انقلابی خلاصه کردند که نخستین ویژگی این نوع حوزه علمیه خدایی و ولایی بودن است.

حکومت اسلامی فلسفه عملی توحید را به تصویر میکشد

آیتالله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حکومت اسلامی فلسفه عملی توحید را به تصویر میکشد، ابراز داشت: ایجاد حکومت اسلامی در تاریخ تشیع پس از ائمه معصومین بی نظیر است، زیرا این نظامی با تقدیم شهدای فراوان و گذر از موانع سخت پا برجا شده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با قرآن و اسلام مطابقت دارد، بیان داشت: یک حکومت را نه با افراد آن بلکه با قانون و مجری قانون آن می‌سنجند و ما به وجود رهبری افتخار میکنیم که در تقوا و بصیرت بی نظیر است.

حمله به ۲۰ حوزه علمیه و ۱۵ دفتر امام‌جمعه در اغتشاشات اخیر

عضو مجلس خبرگان رهبری حکومت اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بصیرت افزایی و شبهه‌زدایی از وظایف روحانیون است، گفت: در اغتشاشات اخیر دشمنان هدف خود را ضربه زدن به دین و نظام اسلامی ما قرار دادند به نوعی که به ۲۰ حوزه علمیه و ۱۵ دفتر امام‌جمعه حمله کردند.

وی با بیان اینکه طراح این فتنه و خط دهی جریان از سرویس‌های جاسوسی غربی  برنامهریزی شده بود، ابراز داشت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند هزینه این اغتشاشات را یکی از کشورهای عربی تامین کرد و مجری آن منافقان و سلطنت‌طلبان بودند.

برخی نمایندگان مجلس به جای دغدغه مقابله با اغتشاش به دنبال آزادی اغتشاشگران هستند

آیتالله خاتمی با بیان اینکه دشمن به خیال خام خود میخواست به تدریج با وارد کردن سلاح به کشور و گسترش دامنه اغتشاشات در بهمنماه کشور به خاک و خون بکشند، بیان داشت: این افراد براندازی نظام را مدنظر داشتند اما تعجب ما از این است که چرا برخی از نمایندگان مجلس به جای دغدغه مقابله با اغتشاش به دنبال آزادی اغتشاشگران هستند.

وی اضافه کرد: ما اعتقاد اریم که باید با بازی‌خوردگان با رأفت برخورد شود اما حساب اغتشاشگران را از مردم جدا می دانیم.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری این نکته خطاب به دشمنان نظام که مردم ایران از خط ولایت فقیه جدا نخواهد شد، اظهار داشت: در فتنه اخیر به قله نظام متعرض شدند تا حرمتها را زیر پا بگذارند اما شعار همیشگی مردم ما را فراموش کردند که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، دشمنان بدانند که مردم برای دفاع از ولایت فقیه جان نثار میکنند.

نقش فضای مجازی و کانال بهایی «آمدنیوز» در اغتشاشات

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در شعلهور کردن آتش اغتشاشات بیان داشت: کانال ضدانقلابی بهایی «آمدنیوز»  لحظه ‌به ‌لحظه از اغتشاشات گزارش می‌داد و پیامهایی برای راهنمایی به سوی اغتشاش داشت و پس از بسته شدن آن با اسم‌های دیگر وارد میدان شد.

آیتالله خاتمی اضافه کرد: بر این اساس عقیده داریم باید فضای مجازی سالم را با کمک اینترنت ملی و شبکههای مجازی درون کشور فراهم کنیم.

مردم با تمام وجود خود از انقلاب، نظام و ولایت فقیه پاسداری می کنند

وی تصریح کرد: دشمنان یقین بدانند که مردم ایران هرگز اجازه فتنهگری اغتشاش را به آنها نخواهند داد و با تمام وجود خود از انقلاب، نظام و ولایت فقیه پاسداری می کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم و خدمت به ملت انقلابی ایران توسط مسئولان گفت: یقین بدانید مشکلات کشور به یمن مدیریت انقلابی قابل رفع است.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از صحبتهای خود روحانیون را سفیران معنویت توصیف کرد و ابراز داشت: حوزه علمیه اصفهان از ابتدای تشکیل تاکنون خدمات فراوانی در نشر اسلام و نشر مکتب تشیع داشته‌ است.

چشم حوزه علمیه قم به فضلای اصفهانی روشن است

وی ادامه داد: این حوزه یکی از سه حوزه مستقل کشور به شمار می‌رود و چشم حوزه علمیه قم نیز به فضلای اصفهانی روشن است.

آیت‌الله‌ مظاهری از ستونهای بزرگ جهان تشیع است

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه آیت‌الله‌ مظاهری؛ زعیم حوزه علمیه اصفهان یکی از فقها و از ستونهای بزرگ جهان تشیع است، ابراز داشت: تمام نمایندگان اصفهان در مجلس خبرگان مایه دلگرمی و امید این کشور هستند و انتظار داریم حوزه علمیه اصفهان همانند گذشته نخبگانی همچون آیت الله بروجردی را پرورش دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.