کرمان - در همایش توسعه مشارکت های عمومی - خصوصی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یکی از استان های برتر در واگذاری مجتمع های فرهنگی، هنری به بخش خصوصی، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

واگذاری  ٩ ساختمان مجتمع فرهنگی، هنری و هنرستان به بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد کرمان، در این همایش علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حدود ٣٠٠ پروژه در حال احداث در زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزایش زمان احداث پروژه ها موجب فرسودگی بخش هایی از آنها شده و با توجه به کمبود اعتبارات، لازم است هزینه ها در استانها بهتر مدیریت و در جلب مشارکت و جذب سرمایه گذار فعال تر عمل شود.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری این هم اندیشی گفت: موضوع واگذاری ها در حوزه فرهنگ و هنر با حوزه های اقتصادی، متفاوت است، از این جهت که سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر زودبازده نیست و تمایل به سرمایه گذاری در این بخش کمتر است.

وی افزود: با در نظر داشتن ظرافت های بخش فرهنگ و هنر و ویژگی های فعالیت های فرهنگی هنری، لازم است راهکارهایی اندیشیده شود تا انگیزه بخش خصوصی و بانکها به مشارکت در فعالیت های فرهنگی هنری افزایش یابد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر مسئولیت مدیران استانی در کمک به سرعت گرفتن ساخت پروژه های در حال احداث تاکید کرد.

کاراندیش  در ادامه به حمایت ویژه از استانهایی که در واگذاری مجتمع های فرهنگی هنری به بخش خصوصی موفق عمل کنند، اشاره کرد و گفت: اعتباراتی به استانها اختصاص داده خواهد شد تا از فعالیت های فرهنگی هنری مجتمع واگذار شده، حمایت کنند.

لازم به یادآوری است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکنون ٩ ساختمان مجتمع فرهنگی ، هنری و هنرستان را به بخش خصوصی واگذار نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.