رشت- خطیب جمعه رشت در نماز جمعه امروز رشت با بیان اینکه نباید مردم و به ویژه مسئولین اجازه دهند بستر و زمینه فتنه ایجاد شود، گفت: نباید اجازه دهیم فتنه گران از مشکلات کشور سوءاستفاده کنند و بستر فتنه ایجاد شود.

نباید اجازه بستر سازی فتنه در کشور را بدهیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  حجت السلام  والمسلمین غلامرضا شفیع زاده در آیین عبادی سیاسی  این هفته نماز جمعه رشت در تشریح مسئله فتنه از دیدگاه قرآن گفت: فتنه در قرآن در دو آیه یکی در سوره عنکبوت به معنای امتحان و آزمایش تعبیر شده است و در سوره انفال نیز معنا شده است.

وی ادامه داد: فتنه به معنای اغتشاش، تخریب اموال عمومی و خصوصی، به هم زدن، شورش، توهین به مقدسات و هرچیزی که از نظر قرآن موجبات برهم زدن آرامش و آسایش مردم است استنباط می شود.

وی بیکاری، تورم و مسائل اقتصادی را بسترساز ایجاد فتنه معرفی کرد و گفت: فتنه یک بلا است و آثار مخربی در جامعه بر جای خواهد گذاشت، آثار مخرب فتنه بسیار زیاد است و موجب بر هم زدن نظم و امنیت جامعه اسلامی خواهد بود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شرک ورزیدن بزرگترین گناه گفت: در بین‌ گناهان کبیره بر اساس تفسیر بزرگان بزرگترین گناه پس از شرک فتنه و فتنه گری است و از قتل در مراتب بالاتری قرار دارد.

حجت السلام  والمسلمین شفیع زاده افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده است که از فتنه های آخر الزمان نگران نباشید زیرا باعث پالایش جامعه می شود و در جایی دیگر می فرماید زمین از وجود فتنه گران پاک می شود.

وی با بیان اینکه آثار منفی فتنه ها فراوان تر است ولی باعث مشخص شدن منافقان از بین مردم می شود گفت: راه های مقابله با فتنه تمسک به قرآن، اهل بیت(ع)، ولایت، اخلاص و بصیرت است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب این نزاع را نزاع ملت و ضد ملت و نزاع اسلام با ضد اسلام می‌دانند.

شفیع‌زاده با اذعان به اینکه فتنه می‌تواند آثار مثبتی نیز داشته باشد بیان کرد: در فتنه ۸۸ منافقین چهره خود را نشان دادند و در این فتنه نیز چهره بسیاری از منافقین مشخص شد.

وی پاک شدن جامعه از منافقین را از آثار مثبت فتنه خواند و تصریح کرد: اخلاص از عوامل جلوگیری از فتنه است، چگونه است که برخی در گذشته دارای مسئولیتی بودند و امروز خود را دارای حق برای حضور در جامعه می‌دانند و می‌گویند هنوز هم‌ بستر جامعه برای خدمت ما فراهم است؟

امام‌جمعه موقت شهر رشت با اشاره به این سخن حضرت علی (ع) که «من چشم فتنه را کور کردم» افزود: اگر این افراد مخلص بودند برای اثبات خود دست به چنین اقداماتی نمی‌زدند، بر اساس آیات و روایات باید با فتنه گران برخورد شدید صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.