بجنورد_ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در حاشیه نشست هم اندیشی بهبود امور دام و صنایع وابسته عشایر شهرستان شیروان از راه اندازی کارخانه پشم در شیروان خبر داد.

کارخانه پشم در شیروان راه اندازی می شود
به گزارش قدس آنلاین،  محمود دلپسند اظهار داشت: این نشست با حضور کارشناسان نیوزلندی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان دام شهرستان برگزار و با توجه به مشارکت آنان برنامه ریزی شد که صنایع وابسته برای بهره مندی از پشم، چرم و سایر محصولات گوسفند به دلیل ارزش افزوده بالا ایجاد شود.
وی افزود: در این نشست بسترهایی تعریف شد تا با کمک بخش خصوصی، عشایر و پرورش دهندگان گوسفند کارخانه پشم در گام نخست برای شستشو و بسته بندی و در ادامه ایجاد زیرساخت هایی برای مباحث مرتبط با ریسندگی و استفاده از چرم و صنایع دستی ایجاد شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های خالی در حوزه پشم در کشور بیان داشت: صنایع موجود در حوزه پشم در کشور مربوط به حداقل ۵۰ سال گذشته است بنابراین ورود فناوری و صنایع جدید به چرخه کار و تولید در این حوزه می تواند علاوه بر ایجاد درآمد برای دامپروران موجب ارزش افزوده برای کل کشور شود.
دلپسند با تاکید بر حمایت دولت برای ایجاد این کارخانه خاطرنشان کرد: دولت از آمادگی لازم برای واگذاری زمین مورد نیاز به سرمایه گذار برخوردار است و همچنین می تواند منابع بانکی ارزان قیمت با کارمزد  ۶ درصد در اختیار سرمایه گذاران داخلی قرار دهد.
وی ادامه داد: از کارشناسان نیوزلندی نیز برای انتقال دانش و و تکنولوزی های نوین و معرفی ماشین آلات و صنایع وابسته برای توانمندسازی و مهارت افزایی تولیدکنندگان خود درخواست همکاری داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.