امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سخنان رئیس جمهور که فضای مجازی را به اتوبان تشبیه کرده بود، گفت: این اتوبانی که شما می‌گویید اشکالات فراوانی دارد، ما نمی‌گوییم ببندید، می‌گوییم مدیریت کنید.

نمی‌گوییم فضای مجازی را ببندید، می‌گوییم مدیریت کنید

قدس آنلاین- امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سخنان رئیس جمهور که فضای مجازی را به اتوبان تشبیه کرده بود، گفت: این اتوبانی که شما می‌گویید اشکالات فراوانی دارد، ما نمی‌گوییم ببندید، می‌گوییم مدیریت کنید.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تسلیت به خانواده‌های ۳۲ سرنشین کشتی سانچی، اظهار داشت: مردم شریف ایران از روزی که این حادثه اتفاق افتاد، در کنار عزیزان دردمند وابسته این بزرگواران دست به دعا برداشتند و پس از حادثه و از دست رفتن این عزیزان نیز در کنار آنان بودند. امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به همدردی مردم و مسئولان در این حادثه با بازماندگان، ادامه داد: در کنار این همدردی‌ها، یک مشت عناصر ناپاک، سودجو و معامله‌گر سیاسی نیز بی‌توجه به داغ عده‌ای از هموطنانمان، شروع به سوءاستفاده‌ها کردند و از داخل و خارج با شایعه پراکنی‌های خائنانه بر درد و زخم مردم و مصیبت دیدگان نمک پاشیدند. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این جریان‌هایی که مزدورانشان در داخل و خارج وجود دارند، به هیچ‌وجه رحم ندارند و برای رسیدن به اهداف خود فجیع‌ترین حرکات را با ابزار شایعه انجام می‌دهند.

 بزرگ‌ترین شگرد دشمن
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز شایعه‌پراکنی بزرگ‌ترین شگرد دشمن ناپاک شکست خورده علیه کشور است، تصریح کرد: امروز کسی نیست که نداند آمریکا از اول پیروزی انقلاب تاکنون در انواع و اقسام شگردهایش علیه ایران شکست خورده است.
وی با بیان اینکه آمریکا دیگر قدرت دخالت نظامی ندارد، افزود: شگردهای سال‌های ۵۸، ۵۹ و دهه ۶۰ را آمریکا دوباره تکرار نمی‌کند؛ بنابراین تنها یک راه دارد و آن هم جنگ نرم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا جنگ نرم را برای چندین هدف انجام می‌دهد، ادامه داد: هدف اصلی جدایی مردم از نظام است؛ زیرا به این نتیجه رسیده است که تمام توان و قدرت این نظام، مردم هستند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: نکته دیگر در واقع ناامید کردن مردم از نظام است تا مردم به این نتیجه برسند که نظام جمهوری مقدس که مولود اتحاد مردمی است، دیگر کارآمد نیست و نکته سوم نابود کردن اعتقاد و ایمان مردم به اسلام است، چون می‌دانند نظام، نظام دینی است و مردم مسلمان هستند و تا وقتی مردم به عقاید دینی، اسلام و پیامبر وابستگی عقلی و قلبی داشته باشند و مردم به اهل بیت معتقد باشند، این مردم از این نظام دست بردار نیستند.


فضای مجازی جولانگاه شایعه پراکنی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز فضای مجازی، جَولانگاه شایعه پراکنی است، افزود: این ارتباطاتی که در فضای مجازی می‌تواند افکار عمومی مردم را جذب کند، در حقیقت می‌تواند انسان‌ها را از نظام جدا کند، شایعه و دروغ پردازی به خوبی در فضای مجازی مشاهده می‌شود که نمونه آن در اغتشاش‌های اخیر به فراوانی دیده شد.
امام جمعه مشهد مقدس به حادثه کشتی سانچی اشاره کرد و گفت: در حالی که مردم داغدار شدند و ۳۰ خانواده به خاک سیاه نشستند، جریان بی‌رحم، ناپاک و غیر انسان، به دنبال بهره‌برداری از این موقعیت است و با شایعه‌پراکنی، جنگ نرم و نفوذ در افکار عمومی، تلاش می‌کند بهره‌برداری خودش را بکند. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمی‌شود فضای مجازی را رها کنیم، با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفته بود اگر چند اتومبیل در یک اتوبان تصادف کردند، نمی‌شود اتوبان را بست، ادامه داد: درست است که اتوبان را نمی‌توان بست، اما با این شبکه‌های اجتماعی، پول‌های مردم از بانک‌ها دزدیده می‌شود، جریان‌های تروریستی از جوان‌های کشور عضوگیری می‌کنند، مغزها را شست‌وشو می‌دهند، بچه‌های مردم را رودرروی این مردم و مقدسات قرار می‌دهند، از این فضای مجازی دشمن دارد بهره برداری می‌کند، با تبلیغات سوء از جوان‌ها و نوجوان‌های ۱۶ ساله، برای خود پیاده نظام می‌سازد و آن‌ها را به عرصه آشوب و اغتشاش و ویرانی می‌کشاند.
وی تصریح کرد: اگر این اتوبان وسیله‌ای شد تا مردم را بکشند، اگر این اتوبان ابزار شد تا دشمن مملکت را بگیرد، نباید اتوبان را بست؟ حداقل باید اتوبان را اصلاح کرد، این عمل با مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی میسر نیست، امروز هیچ فرد عاقلی نمی‌گوید شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنید، با این نیازی که مردم دارند. وی تأکید کرد: باید از امکانات کشور و از مغزهای باهوش و مبتکر بهره برداری کنید تا نیاز مردم را با یک رسانه ملی، قوی و نیرومند داخلی برطرف کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز، امنیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی جامعه از بین رفته است، افزود: پدر و مادری که راضی نمی‌شوند، بچه ۱۵ ساله آن‌ها یک شب بیرون از خانه بماند، امروز می‌بیند باور و سرنوشت بچه‌اش به جریانی سپرده شده که سرسخت‌ترین دشمن این کشور در خارج است، چطور آرام بگیرند، در حالی که امنیت ندارند، این اتوبانی که آقای رئیس جمهور می‌گویید، چنین چیزی است و اشکالات فراوانی دارد، ما نمی‌گوییم ببندید، می‌گوییم مدیریت کنید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.