کرج - مدیر کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه در گذشته آنفولانزای مرغی در شهرهای کرج، اشتهارد و ساوجبلاغ دیده شد گفت: با معدوم کردن طیور و اقدامات صورت گرفته ،در حال حاضر موردی از این بیماری وجود ندارد.

پاکسازی کامل آنفولانزای مرغی در البرز

علی اصغر  شریفی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه ۱۰۵میلیون دوز واکسن طیور در استان البرز توزیع شده است، گفت: این واکسن ها شامل همه موارد مورد نیاز طیور می شود.

وی افرود: همچنین در این راستا  ۱۵۰۰ مورد بازدید بهداشتی از اماکن پرورش ونگهداری مرغ و طیور انجام شده است.

شریفی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه آنفولانزای مرغی انجام شده و کانونها شناسایی شده است، گفت: در گذشته آنفولانزای مرغی در شهرهای کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ دیده شد که با معدوم کردن طیور اقدامات صورت گرفته در حال حاضر موردی دیده نشده است.

مدیر کل دامپزشکی البرز با اعلام اینکه در کنترل آنفولانزای مرغی که طی ۲ هفته پیش صورت گرفته مشکل جدی وجود ندارد، تصریح کرد: مردم با خیال آسوده فرآورده های گوشتی به خصوص مرغ و تخم مرغ  را از  مراکز معتبر تهیه و خریداری کنند.

این مسئول در پایان افزود: ۱۰ هزار و ۵۴۴ نمونه برداری از بافت و خون مرغ برای آزمایش های سرمی و میکروبی در جهت پیشگیری یا تشخیص بیماری فوق حاد تنفسی طیور انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.